اسرائیل تنها مسئول سلامتی «هشام ابوهواش» است
کد خبر: 4026019
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶
عضو کنگره آمریکا:

اسرائیل تنها مسئول سلامتی «هشام ابوهواش» است

عضو مسلمان کنگره آمریکا مسئولیت سلامتی هشام ابوهواش، اسیر فلسطینی را که 140 روز در اعتصاب غذا به سر می‌برد، بر عهده رژیم صهیونیستی دانست.  

رشیده طلیب

به گزارش ایکنا؛ به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی، رشیده طلیب، عضو فلسطینی‌تبار و اولین زن مسلمانی که به کنگره آمریکا پیوسته است، در توئیتی نوشت: هشام ابوهواش که پدر 5 فرزند است، بدون هیچ دلیل و محاکمه‌ای یا حتی بدون برگزاری جلسه بازجویی درباره نقض قوانین بین‌المللی، از اکتبر 2020 بازداشت شده است.
 
وی افزود: ابوهواش بیش از 140 روز است که در اعتصاب غذا به سر می‌برد. لذا دولت اسرائیل به تنهایی مسئول وضعیت سلامتی اوست.
 
هشام ابوهواش، اسیر فلسطینی، در 27 اکتبر 2020 از سوی نیروهای اشغالگر صهیونیست بازداشت اداری شد.
 
بازداشت اداری، حکم زندان با دستور نظامی رژیم صهیونیستی به مدت 6 ماه است که قابل تمدید است. این حکم به بهانه تهدید امنیتی و بدون محاکمه یا تفهیم اتهام اجرا می‌شود.
 
خانواده این اسیر فلسطینی دیروز دوشنبه، 13 دی، ابراز نگرانی کردند که بیمارستان محل نگهداری هشام ابوهواش، بر خلاف خواست او اعتصاب غذای وی را بشکند.
 
عماد ابوهواش، برادر هشام که از 140 روز پیش در اعتراض به بازداشت اداری دست به اعتصاب غذا زده است، در این رابطه گفت که مقامات اسرائیلی تدابیر امنیتی را در خصوص اتاق هشام در بیمارستان تشدید کرده و خانواده وی و همه روزنامه نگاران را از بیمارستان بیرون رانده‌اند.
انتهای پیام
captcha