تخلیه آب از محله‌های کُنارک با سرعت بیشتری انجام شود
کد خبر: 4026545
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵

تخلیه آب از محله‌های کُنارک با سرعت بیشتری انجام شود

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: امیدواریم با افزایش پمپ‌های کف‌کِش بزرگ‌تر بتوانیم هرچه سریع‌تر کار تخلیه آب از محله‌ها و خانه‌ها را به اتمام برسانیم.

محله‌های کُنارکبه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، حسین مدرس‌خیابانی، استاندار سیستان و بلوچستان،‌ گفت: تقریباً طی چهار روز اخیر بیش از ۳۳۰ میلی‌متر بارش باران در این منطقه ثبت شده است.

به گفته وی همزمان با بارش‌های نخستین گروه‌های جهادی، شهرداری و همه مجموعه‌های کمیته بحران تلاش کردند تا آب معابر را تخلیه کنند و کارهم به خوبی پیش می‌رفت، اما از روز گذشته بارش جدیدی داشتیم که اعلام شد طی ۲۰ دقیقه ۱۲۰ میلی‌متر باران در کنارک باریده است و تقریباً همه خانه‌ها در آب هستند.  

مدرس‌خیابانی گفت: تقریباً همه گروه‌های مقابله با بحران، شهرداری، فرمانداری کُنارک، شهرداری کلان‌شهرهایی همچون مشهد درحال کمک هستند تا آب از معابر و خانه‌ها تخلیه شود.

به گفته استاندار تمامی مناطقی که قابل اسکان بود همچون مدرسه‌ها، مساجد و چادرهای امدادی مهیا شده است و بسیاری از مردم در این مکان‌ها اسکان داده شده‌اند.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: پمپ‌های متعددی برای تخلیه آب وصل شده اما توان آن‌ها کم است و به پمپ‌های بزرگتری نیاز داریم البته گروه‌هایی از شهرداری تهران در مسیر کنارک هستند و امیدواریم با کمک همه گروه‌ها بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم.

مدرس‌خیابانی در خصوص مشکلات روستاها هم گفت: برق و راه برخی روستاها قطع شده است و متولیان امر در تلاشند که این مشکلات را حل کنند. در شهرستان کُنارک که یک شهرستان ۵۰ هزار نفری است حدود ۲ هزار خانوار درگیر آبگرفتگی خانه‌هایشان شده‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

انتهای پیام
captcha