افزایش همکاری دانشگاه شهرکرد و نهاد کتابخانه‌های چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4027152
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰
با هدف تحقق رسالت‌های فرهنگی انجام می‌شود

افزایش همکاری دانشگاه شهرکرد و نهاد کتابخانه‌های چهارمحال‌وبختیاری

تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه شهرکرد و اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال‌وبختیاری در راستای تحقق اهداف و رسالت‌های والای فرهنگی امضا شد.

تفاهم نامه همکاری نهاد کتابخانه‌ها و دانشگاه شهرکرد

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال‌وبختیاری، تفاهم‌نامه همکاری علمی، پژوهشی و فناوری دانشگاه شهرکرد و اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان در راستای تحقق اهداف و رسالت‌های کتابخانه‌های عمومی در حوزه ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقای سطح آگاهی عمومی و اجتماعی جامعه و با عنایت به رسالت دانشگاه شهرکرد در اشاعه و ترویج فرهنگ تحقیق و مبادله خدمات علمی، به امضا رسید.

احمد فرهادی، سرپرست اداره‌‌کل کتابخانه های عمومی استان در این جلسه به فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی و ظرفیت موجود در این دستگاه فرهنگی اشاره و اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی به عنوان مراکزی جهت دستیابی به نیازهای اطلاعاتی افراد هستند و نقش این مراکز فرهنگی در آگاهی بخشی و ارتقای سطح فرهنگی جامعه نقشی پررنگ و غیرقابل انکار است.

وی ادامه داد: این کارکرد کتابخانه در کنار نقش دانشگاه در انسان‌سازی و تقویت مولفه‌های علمی و پژوهشی، از طریق انجام برنامه‌های هدفمند مشترک با محوریت کتاب، کتابخوانی و فناوری‌های نوین می‌تواند زمینه‌ساز تحقق اهداف والای فرهنگی و اجرای برنامه‌های موفق در زمینه‌های مختلف شود.

در ادامه یاسر پیرعلی، سرپرست دانشگاه شهرکرد انجام تحقیقات مشترک با سایر دستگاه‌های فرهنگی و ارائه خدمات علمی، فرهنگی و اجتماعی به جامعه را از رسالت‌های دانشگاه عنوان کرد و گفت: توسعه و هم‌افزایی امکانات و خدمات کتابخانه‌ای، انجام پژوهش‌های مشترک در خصوص فرهنگ استان، عمومی‌سازی نتایج پژوهش‌ها و ارائه طرح‌های فرهنگی جهت تقویت مولفه‌های فرهنگ بومی به دستگاه‌های ذیربط بخشی از نتایج تعامل اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی و دانشگاه شهرکرد است.

برگزاری برنامه‌های نقد و معرفی کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان، برگزاری جشنواره جمع‌آوری داستان‌های بومی- محلی، در اختیار گذاشتن فضای کتابخانه‌های استان جهت اجرای برنامه‌ها، برگزاری کارگاه‌های آموزشی بر اساس اعلام نیاز کتابخانه‌های عمومی استان و امکان بهره‌مندی از ظرفیت‌های دانشکده‌ها و پژوهشکده‌ها بویژه پژوهشکده بختیاری‌شناسی از مهم‌ترین مفاد این تفاهم‌نامه است و مدت زمان اجرای آن 3 سال است.

انتهای پیام
captcha