امدادرسانی به سیل‌زدگان ۲۳۱ روستای سیستان و بلوچستان ادامه دارد
کد خبر: 4027333
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱

امدادرسانی به سیل‌زدگان ۲۳۱ روستای سیستان و بلوچستان ادامه دارد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: امدادرسانی نیروهای جمعیت هلال احمر در ۲۳۱ روستا و ۱۷ شهرستان‌ درگیر سیلاب و آبگرفتگی این استان همچنان با قوت ادامه دارد.

امدادرسانی به سیل‌ زدگان به گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان،‌ علیرضا میربهاءالدین، مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: از زمان بروز سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان تاکنون ۲۳ هزار و۵۲۲ نفر در قالب چهار هزار و ۶۸۴ نفر توسط نیروهای هلال احمر سیستان و بلوچستان امدادرسانی شدند.

وی گفت: در این مدت ۱۱ هزار و ۷۳۸ نفر در قالب ۲ هزار و ۴۹۴ خانوار نیز در چادرهای امدادی جمعیت هلال احمر اسکان اضطراری داده شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان توزیع ۵۸۲ دستگاه چادر امدادی، ۸۱۷ دستگاه چادر مسافرتی، یک‌هزارو ۶۰۳ تخته موکت،۱۰ هزار و ۴۸۰ تخته پتو و ۹ هزار و هفت کیلوگرم نایلون را از جمله اقلام توزیع شده در بین آسیب دیدگان سیلاب اخیر این استان عنوان کرد.

وی گفت: همچنین در این مدت یک‌هزار و ۸۰۷ بسته غذایی، ۱۱ هزار و ۳۹۰ قوطی کنسروجات، پنج هزار و ۳۲۲ کیلوگرم برنج،یک‌هزار و ۴۰۱ کیلوگرم قند و شکر، ۲۶ هزار و ۳۵۱ بطری آب معدنی و همچنین مقدار قابل توجهی چای و حبوبات، فانوس و والور توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر استان بین آسیب دیدگان توزیع شده است.

میربهاءالدین گف:۲ هزار و ۶۲۰ نفر روز نیروی نجاتگر هلال احمر در قالب ۵۲۱ تیم عملیاتی و بکارگیری ۳۶۴ خودرو امدادی و عملیاتی به سیلزدگان استان خدمات ارائه دادند.

وی گفت: همچنین در این مدت ۲ سورتی پرواز توسط یک فروند بالگرد جمعیت هلال‌احمر در مناطق آسیب دیده و سخت گذر جهت توزیع اقلام و نجات ۱۰ نفر افراد گرفتار در سیلاب انجام شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام
captcha