تأثیر فعالیت‌های استارتاپی در توسعه اقتصادی
کد خبر: 4027761
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲
یک کارآفرین حوزه فن‌آوری‌های دیجیتال تبیین کرد؛

تأثیر فعالیت‌های استارتاپی در توسعه اقتصادی

کارآفرین حوزه فن‌آوری‌های دیجیتال با بیان اینکه ایده‌های خوب قابلیت جهانی شدن دارند گفت: می‌توان با کمی خلاقیت در حوزه فعالیت‌های استارتاپی در مسیر توسعه اقتصادی گام برداشت.

به گزارش ایکنا، ایده‌های خوب قابلیت جهانی شدن دارند / تأثیر فعالیت‌های استارتاپی در توسعه اقتصادیعلی حسنی، جوان 19 ساله و خلاقی است که توانسته با تبحر در بهره‌گیری از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی وارد حوزه کارآفرینی شده و برنامه‌ها و طرح‌های فراوانی را در زمینه بازاریابی اجرا کند.

وی از کارآفرینان کشور است که فعالیت خود را در حوزه فن‌آوری‌های دیجیتالی‌ آغاز کرده و تاکنون نیز موفقیت‌های خوبی در این راستا به دست آورده است‌. وی هم‌اکنون در عرصه فراگیری نرم‌افزار و طراحی سایت و همچنین، در بخش شبکه‌های اجتماعی فعالیت کرده و جزء افراد موفق این حوزه است. حسنی همچنین، در عرصه استارتاپ‌های نوین از جمله برندینگ، بازاریابی و راه‌اندازی کمپین جذب مخاطب نیز فعال است.

حسنی در گفت‌و‌گو با ایکنا، در رابطه با شیوه فعالیت و دستیابی به راه‌های کسب درآمد و کارآفرینی در حوزه فن‌آوری‌های دیجیتال اظهار کرد: برخی محدودیت‌ها گاه موجب می‌شود تا مسیر پیشرفت برای برخی افراد با کندی روبرو شده و کشور نیز در مقایسه با توسعه جهانی در مسیر مناسب قرار نگیرد که باید برای رفع این محدودیت‌ها چاره‌ای اندیشید.

وی در ادامه بیان کرد: یکی از مهمترین مسائلی که به محدودیت‌ها منجر شده، تحریم‌هایی است که طی سال‌های متمادی با آن روبرو بوده‌ایم. برای قرار گرفتن در مسیر پیشرفت، نیازمند رفع تحریم‌ها و تعامل و گفت‌وگوی بیش از پیش با جهانیان هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه موفقیت در کارآفرینی و نفس ایجاد شغل موضوعی اتفاقی نیست، تصریح کرد: شاید فردی بتواند یک مدیر مؤثر باشد یا کسی به واسطه آقازادگی بتواند مدیریت یک مجموعه را برعهده گیرد، اما ساخت یک ارزش از هیچ، تنها از یک کارآفرین موفق برمی‌آید.

ایده‌های خوب قابلیت جهانی شدن دارند / تأثیر فعالیت‌های استارتاپی در توسعه اقتصادی

این کارآفرین افزود: فردی می‌تواند برای گروهی مؤثر باشد که خود در قدم اول موفق باشد. اگر شخصی مدیر یک شرکت باشد که به اهدافش نرسیده، چگونه می‌تواند به دیگران برای رسیدن به اهدافشان کمک کند؟

حسنی گفت: متأسفانه بسیاری از اوقات با افرادی روبرو می‌شویم که سعی می‌کنند در قالب انتقال تجربه، دیگران را برای شروع یا عدم آغاز کاری نصیحت کنند و این در حالی است که این افراد اصلا موفق نیستند و اگر تجربیات آنان مؤثر بود، حتما به موفقیتشان منجر می‌شد.

این کارآفرین حوزه فن‌آوری‌های دیجیتال در ادامه بیان کرد: ایده‌های خوب قابلیت جهانی شدن دارند. برای مثال شما با راه‌اندازی یک استارتاپ می‌توانید به بازارهای بین‌المللی راه پیدا کنید و نباید صرفاً به بهانه محدودیت‌ها، جلوی کارها را گرفت.

حسنی در پایان سخنان خود در این زمینه اظهار امیدواری کرد که با موفقیت کارآفرینان، مشکلات کشور و به‌ویژه معضل بیکاری در جامعه حل و فصل شده و بسیاری از افراد مستعد کشور بتوانند در این حوزه فعالیت کنند.

وی در ادامه در رابطه با نوع فعالیت استارتاپی خود نیز اظهار کرد: محور اصلی برنامه‌های ما استارت‌آپ در حوزه پایگاه داده و تبلیغات است. بدان معنا که در یافتن نیازهای مخاطب با توجه به علاقه‌مندی‌های مجازی ایشان، به شرکت‌های اقتصادی کمک می‌کنیم تا نیازهای مخاطبان را شناسایی کنند.

این کارآفرین حوزه فن‌آوری‌های دیجیتال با بیان اینکه در این زمینه به نوعی ارائه دهنده سرویس‌های تبلیغاتی هستیم، تصریح کرد: این خدمت نیز هم برای کسانی که قصد تبلیغ محصولات خود را دارند و هم برای کسانی که می‌خواهند در سایت خود تبلیغات کنند، بستری مناسب فراهم کرده تا بتوانند با هم در ارتباط باشند.

حسنی با اشاره به مشکلات موجود در راه انجام طرح‌ها و برنامه‌های استارتاپی نیز بیان کرد: بزرگترین مشکل موجود در این زمینه عدم شناخت دقیق بر فناوری‌های نوین در کشور چه از سوی دولت‌ها و چه از سوی کمپانی‌های اقتصادی که بیشتر نگاه سنتی را دنبال می‌کنند، است.

انتهای پیام
captcha