راه‌اندازی جلسه انس با قرآن در نسیم‌شهر + فیلم و عکس
کد خبر: 4027914
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸

راه‌اندازی جلسه انس با قرآن در نسیم‌شهر + فیلم و عکس

فعالان قرآنی نسیم‌شهر با محوریت محسن قاسمی، قاری ممتاز کشورمان محافل انس با قرآن را پس از مدت‌ها تعطیلی در این منطقه و با عنوان قرار قرآنیان برگزار می‌کنند.

به گزارش ایکنا، همزمان با ایام سالروز شهادت حضرت فاطمه‌ زهرا(س) اولین جلسه انس با قرآن کریم در نسیم‌شهر با حضور قرآنیان این منطقه و در فضای امامزاده لطیف(ع) برگزار شد.

در این ابتدای این محفل نورانی یونس آذریار، قاری و حافظ کل قرآن به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداخت. این چهره قرآنی‌ که به گفته خودش مدت‌های زیادی بود به واسطه مشغله زندگی از قرآن دور مانده و با شروع اولین محفل انس با قرآن بعد از مدت‌ها در نسیم شهر، تصمیم دوباره‌ای گرفته بود تا خود را آماده تلاوت در این محفل کند.

در ادامه این محفل و در حالی که مستمعین از تلاوت قاری ابتدای محفل به فیض رسیده بودند، نوبت به کیان سلطانپور رسید. او نیز با تلاوتی تقلیدی از استاد کامل یوسف البهتیمی هیجان زیادی را به حاضران در این محفل منتقل کرد.

اجرای ابوالفضل محمودی، حافظ 25 جزء از قرآن کریم بخش دیگری از برنامه‌های این محفل بود. وی در اجرای خود به تمام سوالات مستمعین با تسلط کامل پاسخ داد و هیجان این محفل را به اوج رساند. در این بین اجرای سعید غلامی، که خود از اساتید حفظ قرآن کریم در این منطقه هستند کمک شایانی به اوجگیری این هیجان داشت.

در ادامه نوبت به محسن قاسمی،‌ قاری ممتاز کشوری که خود جزء از ریشه‌ها و پایه‌گذاران جلسات و محافل قرآن در نسیم شهر و از جمله این محفل بوده است،‌ رسید. وی قبل از تلاوت خود به بیان نکات کوتاهی پرداخت.

وی پس از بیان مقدمه کوتاهی در مورد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و تسلیت ایام شهادت دخت نبی اکرم(ص)، گفت: مطالب زیادی در روایات و در خود قرآن در مورد شخصیت، ویژگی‌ها و نقش قاری و حافظ قرآن در جامعه بیان شده است. همیشه و در تمام این سال‌هایی که در کنار قرآن بوده‌ایم این سوال برای من مطرح بوده است که پیام قاری قرآن، حافظ قرآن یا فعال قرآنی باید برای مخاطب و مردم چه چیزی باشد.

راه‌اندازی جلسه انس با قرآن در نسیم‌شهر/ قرار قرآنیان + فیلم و عکس

قاسمی افزود: به اعتقاد بنده دو پیام اصلی وجود دارد. اولین پیام اخلاق است، با اخلاق خوب و پسندیده است که شما افراد را به شنیدن تلاوت قرآن دعوت می‌کنید. انسان با اخلاق و با معرفت به قلب آدم‌ها نفوذ می‌کند همچون شهید قاسم سلیمانی؛‌ مردم با اینکه آن سردار شهید را از نزدیک ندیده بودند، اما خبر شهادت ایشان قلب همه را جریحه‌دار کرد. تاکید می‌کنم اگر یک شخصیت قرآنی از قاری و حافظ تا معلم، پژوهشگر، فعال، مدیر و ... پیام اولش اخلاق باشد آن وقت ظرفیت‌ها را برای ارائه پیشنهادی که دارد بالا می‌برد.

راه‌اندازی جلسه انس با قرآن در نسیم‌شهر/ قرار قرآنیان + فیلم و عکس

وی بیان کرد: ما در این محفل و در این قرار دو هدف را دنبال می‌کنیم، هدف اول اخلاق قرآنی و هدف دوم رشد و پیشرفت در زمینه تخصصی قرآن کریم در حوزه قرائت و حفظ و ... است. نتیجه این دو هدف باعث قرار گرفتن اخلاق و تخصص در کنار هم می‌شود. وقتی این دو کنار هم باشند، دیگران به سوی شما می‌آیند و به این ترتیب بستر برای زنده کردن جایگاه قرآن در بین مردم فراهم می‌شود.

قاسمی اظهار کرد: مصداق این بحث استاد عبدالباسط است که با صدای اثرگذار خود که برخواسته از روح و شخصیت بزرگ این انسان است توانسته صدای قرآن و معنویت را به سراسر جهان برساند و مُبَلغ قرآن و اخلاق و دین اسلام باشد.

این قاری ممتاز به یکی از بیانات مقام معظم رهبری اشاره و اظهار کرد: معظم‌له در بیانات خود فرموده‌اند قاری قرآن خودش را صرفاً یک خواننده قرآن نداند، بلکه خودش را در جایگاه مُبَلغ دین بداند و مردم را به قرآن و دین اسلام دعوت کند.

انتهای پیام
captcha