مستند «خلیل» در یزد اکران می‌شود
کد خبر: 4028162
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸

مستند «خلیل» در یزد اکران می‌شود

مستند «خلیل» روایت زندگی و رزمندگی سردار شهید خلیل حسن‌بیگی، از فرماندهان یزدی دوران دفاع مقدس در استان یزد اکران می‌شود.

مستند «خلیل» در یزد اکران می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، مستند «خلیل» که به کارگردانی احمد صراف و تهیه‌کنندگی حوزه هنری استان یزد تولید شده است، در یزد اکران می‌شود.

این فیلم در مدت 28 دقیقه بخشی از سبک زندگی، ابعاد شخصیتی و مجاهدت‌های سردار شهید «خلیل حسن‌بیگی» از فرماندهان یزدی دوران دفاع مقدس را روایت می‌کند.

نویسندگی گفتار متن این فیلم را محمدصادق دهقانی انجام داده و مهبد قناعت‌‎پیشه راوی آن است. همچنین تصویربرداری و صدابرداری این اثر را به ترتیب حامد سعادت و مهدی کریمی عهده‌دار بودند و عاطفه شکفته، تدوین و صداگذاری آن را انجام داده و محسن عسکری‌زاده نیز به عنوان دستیار کارگردان در تولید این اثر همکاری داشته است.

مستند «خلیل» با همراهی تعدادی از هم‌رزمان، دوستان و خانواده شهید تولید شده است که به مناسبت سالروز شهادت این سردار دلاور، این فیلم برای نخستین بار، یکشنبه 26 دی‌ماه ساعت 18 با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در سالن قرمز سینما تک یزد رونمایی و اکران می‌شود.

یادآور می‌شود سردار شهيد خلیل حسن‌بیگی در سال 1333 در یزد به دنیا آمد. وی پیش از انقلاب به صف مبارزان با طاغوت پیوست و تا آخرین لحظه در خط مقدم دفاع از میهن و ارزش‌های انقلاب اسلامی حضور داشت. این رزمنده مجاهد حضور مداوم و شاید همیشگی در جبهه‌ها داشت و فقط چند روزی را در سال به یزد می‌آمد؛ حتی چند دفعه خانواده‌اش را برای بازدید به جبهه برده بود.

خلیل، سخنرانی توانا بود و اطلاعات وسیعی از جبهه و جنگ به‌خصوص جبهه‌های جنوب و غرب داشت و به همین دلیل رزمنده‌ها و دوستانش به او لقب «کتاب کهنه جنگ» داده بودند. از جمله مسئولیت‌های این شهید گرانقدر در دفاع مقدس می‌توان به جانشين ستاد تيپ مستقل 18 الغدير، رئیس ستاد تیپ یکم لشکر نجف اشرف و فرمانده لجستیک تیپ الغدیر اشاره کرد.

سرانجام این سردار فداکار به همراه جمعی از همرزمانش در ۲۵ دی‌ماه ۱۳۶۵ در عمليات كربلای پنج در منطقه شلمچه در 32 سالگی به فیض شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش در گلزار شهدای خلدبرین یزد به خاک سپرده شد. از این شهید والامقام سه فرزند به یادگار مانده است.

انتهای پیام
captcha