سیستم آموزشی در کشور به تحولی عظیم نیاز دارد
کد خبر: 4028713
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲

سیستم آموزشی در کشور به تحولی عظیم نیاز دارد

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه سیستم آموزشی در کشور به تحولی عظیم نیاز دارد گفت: اگر این اتفاق رخ دهد، علاوه بر اینکه کادرسازی انجام شده، فضای مجازی نمی‌تواند بر تربیت و ابعاد زندگی نسل امروز و خانواده‌ها اثری داشته باشد.

آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، امروز، 25 دی ماه در دیدار با مسئولان مؤسسه آینده‌سازان قم با اشاره به خاطراتی از اواخر عمر پهلوی در ایران اظهار کرد: رژیم پهلوی و مزدورانش در صدد بودند که به هر ترتیب شده، انقلاب را متوقف کنند و پیشنهاد تشکیل مجلس ملی، انحلال ساواک، سلطنت محمدرضا و ... را می‌دادند و عده‌ای این موضوع را پذیرفته بودند اما امام راحل می‌فرمودند که شاه باید برود.

وی بیان کرد: امام معتقد بود که شاه ریشه طاغوت است و تا وقتی ریشه باشد، هر چه شاخ و برگ آن را بزنید، باز هم رشد می‌کند و باید این ریشه استکبار و استعمار را از بین برد.

امام جمعه یزد عنوان کرد: اکنون نیز اقدامات اساسی و ریشه‌ای باید انجام شود که از آن جمله بحث کادرسازی است و اگر قرار باشد روزی تحولی عظیم در کشور ما ایجاد شود، کادرسازی نیاز است و زحماتی که در مؤسسات دینی و فرهنگی، حوزه‌ها و ... انجام می‌شود، آن زمان نتیجه خواهد داد.

وی ادامه داد: مسئله اصلی در زمینه‌سازی برای رشد انقلاب، ایجاد تحول بزرگ در مؤسسات آموزشی، دانشگاه‌ها و مدارس است و گرچه اکنون اقداماتی که انجام می‌شود، بسیار خوب و در مسیر تحول است اما در برخی مدارس و دانشگاه‌ها اندیشه‌هایی وجود دارد که تأمل برانگیز است.

ناصری با تأکید بر لزوم تحول در سیستم آموزشی کشور گفت: در مدارس ما آموزش باید با محوریت قرآن آغاز شود و از این موضوع نباید هراس داشت و سبک غربی در مراکز آموزشی باید از بین برود. اگر ریشه و برنامه‌ریزی غربی برداشته نشود، نمی‌توانیم به جایی برسیم و انقلاب را آنگونه که شایسته است، صادر کنیم.

وی تصریح کرد: سه اصل تدین، تعقل و تفکر باید به سیستم آموزشی ما بازگردد تا هویت دینی و اسلامی، خلاقیت، ایده‌پردازی، قدرت تشخیص حق از باطل و درست از نادرست، تعهد به کشور و .... در دانش آموزان شکل گیرد و تقویت شود.

ناصری با بیان اینکه جمعیت دانش آموزی بسیار بزرگی داریم که برای انقلاب سرمایه به شمار می‌روند، افزود: اکنون کمتر از 10 درصد دانش آموزان زیر پوشش برنامه‌های فرهنگی، مذهبی، تربیتی و ... قرار گرفته اند و از بقیه این جمعیت که در یزد بالغ بر 240 هزار نفر می‌شود، غفلت شده است.

وی تصریح کرد: شیوه آموزش، تربیت معلمان، تدوین کتب درسی و بسیاری از موارد دیگر در سیستم آموزشی نیازمند اصلاح و تغییر است و اگر این اتفاق بیفتد، علاوه بر اینکه کادرسازی انجام داده‌ایم، فضای مجازی نیز نمی‌تواند بر تربیت و ابعاد مختلف زندگی جوانان و نوجوانان و خانواده‌های ما اثر بگذارد زیرا اگر عنصر تدین، تعقل و تفکر در آموزش‌ها تقویت شود، قدرت انتخاب و تشخیص خوب و بد وجود دارد و دیگر جای نگرانی نیست.

ناصری بر لزوم تقویت غیرت دینی در مراکز آموزشی به ویژه دانشگاه فرهنگیان که برای آینده معلم تربیت می‌کند، تأکید کرد و گفت: این مهم مورد تأکید رهبر معظم انقلاب نیز بوده و همواره بر آن تأکید دارند.

انتهای پیام
captcha