پويش کودکان سايبری در يزد اجرا می‌شود
کد خبر: 4029210
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵

پويش کودکان سايبری در يزد اجرا می‌شود

رئيس پليس فتا استان يزد از اجرای پويش کودکان سايبری همزمان با سراسر کشور و تا 30 دی ماه جاری در این استان خبر داد.

سرهنگ مرتضی ابوطالبی، رئیس پلیس فتا استان یزد به گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط‌عمومی پلیس یزد، سرهنگ مرتضی ابوطالبی، رئیس پلیس فتا استان یزد اظهار کرد: همزمان با آغاز پويش کودکان سايبری در سراسر کشور، این پویش در استان يزد نيز از 25 دی ماه آغاز و تا 30 دی ماه جاری ادامه خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به حضور کودکان در فضای مجازی و در راستای ارتقا آگاهی‌های اجتماعی در خصوص شيوه صحيح استفاده دانش آموزان از اين فضا و همچنين برای پيشگيری از آسيب‌های ناشی از استفاده ناصحيح از فضای مجازی برای کودکان می‌طلبد که والدين به اين پويش توجه ويژه‌ای داشته باشند و در کاهش شکاف ديجيتال بين خود و کودکان تلاش کنند.

ابوطالبی با بيان اينکه پليس فتا حامی کودکان در فضای مجازی است بيان کرد: کودکان برای استفاده از فضای مجازی بايد دانش و مهارت‌های لازم را کسب کنند که بايد تمام متوليان امر در اين خصوص همکاری لازم را داشته و حساسيت اجتماعی نسبت به وضعيت کودکان در فضای مجازی افزايش يابد تا کودکان با شناخت درستی از اين فضا گرفتار آسيب‌ها نشوند.

اين مقام سايبری ادامه داد: اميدواريم با اجرای طرح پويش کودکان سايبری به اهدافی نظير ارتقا سطح دانش و مهارت استفاده مناسب و مؤثر از فضای مجازی در خانواده‌ها و راهکارهای اثربخش برای ايمن‌سازی فرزندان در اين فضا به منظور بهره‌مندی بيشتر از فرصت‌ها و پيشگيری از آسيب‌های اجتماعی، ايجاد جريان گفتمان سواد فضای مجازی برای کودکان مبتنی بر آموزش‌های پيشگيری از وقوع جرائم سايبری در کشور و همچنين افزايش سطح توجه جامعه و رسانه‌ها به موضوع کودکان سايبری دست يابيم.

ابوطالبی به تمامی والدين توصيه کرد: کودکان و نوجوانان خيلی سريع فناوری‌های جديد را ياد می‌گيرند و با آن آشنا می‌شوند پس سعی کنيد اطلاعات خود را در مورد فضای مجازی و فناوری‌های جديد به روز نگه داريد و حتماً کودکان خود را در فضای مجازی تنها نگذاريد.

رئيس پليس فتا استان يزد گفت: هموطنان می‌توانند برای بهره برداری از محتواهای توليد شده در تمامی حوزه‌های سايبری به خصوص مطالب توليد شده با موضوع کودکان سايبری به سايت پليس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir/CYBERKIDS مراجعه و با همراهی اين پليس در اين پويش حامی کودکان در فضای مجازی باشند.

انتهای پیام
captcha