اجرای طرح «من قرآن را دوست دارم» در 2 هزار بقعه متبرکه
کد خبر: 4029692
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
حجت‌الاسلام نوروزپور اظهار کرد؛

اجرای طرح «من قرآن را دوست دارم» در 2 هزار بقعه متبرکه

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه مصوبات اجلاسیه آستان‌های مقدس ایران اسلامی به خوبی پیگیری می‌شود، از اجرای طرح «من قرآن را دوست دارم» در بیش از دو هزار بقعه متبرکه سراسر کشور خبر داد.

حجت‌الاسلام محمد نوروزپوربه گزارش ایکنا، چندی پیش پنجمین اجلاسیه آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی با حضور آیت‌الله محمدی ری‌شهری، تولیت آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع)، حجت‌الاسلام والمسلمین مروی، تولیت آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین کلانتری، تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع)، حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران، حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی، تولیت آستان حضرت معصومه(ع)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت در محل هتل کرامت ری برگزار شد.

همان‌گونه که از سوی مسئولان برگزاری این اجلاسیه مطرح شده، همکاری و هم‌افزایی در جهت احیا و گسترش معارف اسلام ناب با تکیه بر آموزه‌های قرآن و سنت نبوی(ص) و سیره اهل بیت(ع)، همکاری و هم‌افزایی در راستای تقویت و ترویج مبانی و ارزش‌های انقلاب اسلامی در جهت تحقق تمدن نوین اسلامی، تقویت برنامه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی، رفاهی، عمرانی، بهداشت و درمان و نیز احیا و توسعه موقوفات، از طریق تبادل تجربیات و اجرای طرح‌های مشترک،‌ هم‌افزایی در ترویج فرهنگ اصیل زیارت، توسل، وقف و نذر و نیز زدودن خرافات و پاسخ به شبهات، بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و جایگاه آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه در جهت حل مشکلات جهان اسلام، زمینه‌سازی برای ارتقای کمی و کیفی خدمات در جهت تحقق حقوق زائر، خادم و مجاور و هم‌افزایی در بهره‌گیری از ظرفیت‌های بین‌المللی تبلیغی و فرهنگی موجود در آستان‌های مقدس از جمله اهداف مهم این اجلاسیه بود.

یکی از کارگروه‌های ویژه این اجلاسیه، کارگروه موقوفات است که مسئولیت آن بر عهده سازمان اوقاف و امور خیریه است. یکی از اهداف مهمی که از سوی این کارگروه پیگیری می‌شود، همکاری و هم‌افزایی آستان‌ها و بقاع متبرکه در حوزه اداره موقوفات و نیز اجرای طرح «من قرآن را دوست دارم» در بقاع متبرکه سراسر کشور است.

حجت‌الاسلام محمد نوروزپور، مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌و‌گو با ایکنا، در رابطه با اجرای طرح «من قرآن را دوست دارم» در بقاع متبرکه کشور که در چارچوب اجلاسیه آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی اجرا می‌شود، با بیان اینکه مصوبات این اجلاسیه به خوبی از سوی نهادهای مربوطه پیگیری می‌شود، اظهار کرد: یکی از طرح‌هایی که مصوب شد تا در بین اعتاب مقدسه ایران اسلامی یعنی حرم مطهر رضوی، حرم مطهر حضرت معصومه(س)، حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) و مسجد مقدس جمکران اجرا شود، طرح «من قرآن را دوست دارم» است.

وی با بیان اینکه این طرح در حدود دو هزار بقعه سراسر کشور که زیر نظر سازمان اوقاف و امور خیریه قرار دارند نیز اجرا می‌شود، تصریح کرد: طرح «من قرآن را دوست دارم» برای آشنایی هرچه بیشتر نسل جوان کشور با قرآن کریم اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام نوروزپور با بیان اینکه این طرح در فضای مجازی اجرا می‌شود، گفت: هموطنان برای شرکت در این طرح می‌توانند در پایگاه اطلاع‌رسانی به همین نام یعنی «من قرآن را دوست دارم» ثبت نام کرده و یا از طریق لینک ثبت نام در سایت‌های بقاع متبرکه کشور اقدام کنند.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: طی اجرای این طرح، شرکت‌کنندگان در 14 جلسه برنامه‌های روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم را زیر نظر اساتید دنبال می‌کنند. همچنین در پایان برگزاری این جلسات، آزمون مربوط به طرح از شرکت‌کنندگان أخذ شده و پس از قبولی در آزمون، گواهینامه مربوط به طرح از سوی سازمان دارالقرآن الکریم به شرکت‌کنندگان اعطا خواهد شد.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌ها در این زمینه به صورتی انجام شده است که تا پایان سال 1400 جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر در طرح «من قرآن را دوست دارم» شرکت کرده و با روخوانی و روان‌خوانی طرح آشنا شوند. همچنین، در آینده نزدیک نیز طرح مربوط به حفظ قرآن کریم را پیگیری می‌کنیم که در این زمینه نیز تاکنون تعداد یک میلیون و 200 هزار نفر ثبت نام کرده‌اند.

حجت‌الاسلام نوروزپور با اشاره به اینکه در رابطه با حفظ قرآن کریم نیز کلاس‌های ویژه این طرح به صورت حضوری و در فضای مجازی برگزار می‌شود، تصریح کرد: کلاس‌های حضوری این طرح قرآنی در بقاع متبرکه کشور برگزار می‌شود تا بتوانیم گامی هر چند کوچک در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در رابطه با تربیت 10 میلیون حافظ قرآن برداشته باشیم.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: بقاع متبرکه کشور نیز همانند سایر نهادهای مرتبط با موضوع مورد نظر سهم خود را در رابطه با مسئله حفظ قرآن در کشور ایفا خواهد کرد و گام‌های خوبی نیز در این زمینه برداشته شده است.

انتهای پیام
captcha