۵۱ زندانی یزدی چشم‌انتظار کمک خیران
کد خبر: 4030397
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴

۵۱ زندانی یزدی چشم‌انتظار کمک خیران

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد از آزادی ۱۵۶ محکوم مالی جرائم غیرعمد از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد و گفت: هم‌اکنون ۵۱ محکوم مالی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان به سر می‌برند.

سید مسعود عظیمی، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط‌عمومی ستاد دیه استان یزد، سیدمسعود عظیمی، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اظهار کرد: به همت ستاد دیه استان یزد و با مشارکت خیران و نیکوکاران استان از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵۶ محکوم مالی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

عظیمی افزود: بدهی این مددجویان ۶۱۳ میلیارد ریال بود که ۴۹۲ میلیارد ریال توسط اعضا کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایت‌مندانه اخذ شده  و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک‌های خیران و نیکوکاران نوع‌دوست و تسهیلات بانک‌های عامل ۱۲۱ ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این  156 نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم شد.

وی با تشریح نوع محکومیت این مددجویان گفت: از این تعداد زندانی آزاد شده ۱۱۰ مددجو مربوط به محکومان مالی، ۱۹ مددجو محکوم نفقه، ۱۴ مددجو محکوم پرداخت مهریه، ۹ مددجو محکوم پرداخت به دیه حادثه کار، سه مددجو محکوم به پرداخت دیه تصادفات رانندگی و یک مددجو محکوم به پرداخت دیه غیرعمد بودند.   

این مقام مسئول ضمن  تقدیر از زحمات بی‌وقفه کارکنان و اعضا کمیته صلح و سازش این ستاد گفت: از تعداد زندانی آزاد شده ۳۷ مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین توسط مددکاران این ستاد و ۱۱۹ مددجو با پرداخت از منابع، شامل کمک‌های خیران و نیکوکاران نوع‌دوست و تسهیلات بانک‌های عامل از زندان آزاد شدند که از این تعداد ۱۳ مددجو زن و  143 مددجو مرد بودند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد ضمن تقدیر از مرکز نیکوکاری امام هشتم(ع) متشکل از کارکنان صنعت برق استان یزد به دلیل همکاری با این ستاد در برگزاری گلریزان مهر فاطمی گفت: به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) ستاد دیه اقدام به برگزاری آیینی تحت عنوان گلریزان مهر فاطمی ویژه آزادی مادران در بند کرد و با کمک‌های خیران، مؤسسات خیریه و کارخانه‌ها و شرکت‌ها موفق به آزادی این مادر در بند شده و هم اکنون یزد زندانی زن محکوم مالی جرائم غیرعمد مشمول کمک ندارد. 

عظیمی گفت: هم اکنون ۵۱ محکوم مالی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان یزد به سر می‌برند که برای آزادی آنها مبلغی قریب به ۲۳ میلیارد تومان نیاز است.

انتهای پیام
captcha