تأثیر وقف در تثبیت حضور اسلام در کشورهای غیراسلامی بررسی شد
کد خبر: 4031309
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳

تأثیر وقف در تثبیت حضور اسلام در کشورهای غیراسلامی بررسی شد

سی و چهارمین کنفرانس بین‌المللی مسلمانان آمریکای لاتین و کارائیب با موضوع اهمیت وقف برای اقلیت‌های مسلمان روز گذشته در حالی آغاز به کار کرد که تأثیر وقف در تثبیت حضور اسلام در کشورهای غیراسلامی یکی از محورهای این همایش بود.

به گزارش ایکنا به نقل از سبق، سی و چهارمین کنفرانس بین‌المللی مسلمانان آمریکای لاتین و کارائیب که به موضوع «وقف و نقش آن در خدمت به جوامع مسلمان در آمریکای لاتین و حوزه کارائیب» می‌پردازد، دیروز دوشنبه به صورت مجازی آغاز به کار کرد.


این کنفرانس دیروز با سخنرانی عبداللطيف بن عبدالعزيز آل الشيخ، وزیر دعوت و ارشاد اسلامی عربستان به عنوان سخنران افتتاحیه آغاز شد.

نشست دیروز به ریاست صالح بن سلیمان الوهیبی، دبیر کل سازمان جهانی جوانان مسلمان برگزار شد و موضوعات مطرح شده شامل زمینه‌های وقف، اهداف و اهمیت آن برای اقلیت‌های مسلمان با حضور تعدادی از علما و اندیشمندان از تعدادی از کشورهای شرکت‌کننده در کنفرانس بود.

عبدالشکور فکه، مبلغ اتحادیه جهانی مسلمانان برزیل، با استناد به شواهد و سخنان علما در این زمینه درباره اهمیت وقف در اسلام صحبت کرد و احمد عبده، مدیر مؤسسه علمی مرکز ارتباطات فرهنگی در ونزوئلا، در مورد اهداف وقف صحبت کرد.

از سوی دیگر، ایمن الترامسی، رئیس سابق جامعه اسلامی بولیوی، درباره زمینه‌های موقوفه سخنرانی و شیخ محمد البقاعی، امام و خطیب مسجد برزیل در سن پائولو، بر اهمیت وقف برای اقلیت‌های مسلمان تأکید کرد.

حسان موسی، نایب رئیس شورای فتوای سوئد، در مورد تأثیر وقف در تثبیت حضور اسلام در کشورهای غیراسلامی بحث و محمد منصور عبدالفتاح، مدیر مرکز فرهنگی اسلامی آمریکای لاتین درباره اهداف وقف سخنرانی کرد.

این کنفرانس که از سوی مرکز دعوت اسلامی برزیل و با همکاری وزارت امور اسلامی، دعوت و ارشاد عربستان برگزار می‌شود، امروز سه‌شنبه با برگزاری سه نشست برای بررسی موضوعات کنفرانس از جمله وقف از منظر حقوقی، تاریخی و معاصر ادامه خواهد یافت. الگوهای وقف، علل ضعف وقف در عصر حاضر و راه‌های فعال سازی آن در میان اقلیت‌های مسلمان از دیگر محورهای این کنفرانس است.  این همایش با صدور بیانیه پایانی کار خود را به پایان خواهد رساند.

انتهای پیام
captcha