ارسال 5 هزار واحد خون از همدان به استان‌های کشور
کد خبر: 4032921
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۸
طی سال‌ جاری؛

ارسال 5 هزار واحد خون از همدان به استان‌های کشور

مدیرکل انتقال خون استان همدان با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون پنج هزار واحد خون از همدان ارسال شده است، بیان کرد: در ایام‌الله دهه فجر رویکرد اصلی ما مدیریت منابع خون‌گیری و مصارف خون است.

افشین محمدی مدیرکل انتقال خون استان همدانافشین محمدی، مدیرکل انتقال خون استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان با اشاره به اینکه برخی ارگان‌ها و سازمان‌ها پیشنهاد‌هایی برای اهدای خون داشته‌اند، اظهار کرد: رویکرد اصلی ما در مناسبت‌های مختلف مدیریت منابع و میزان مصرف خون است چراکه خون‌گیری هزینه‌بر است و خون‌گیری هر کیسه و انجام آزمایش‌های مختلف بر روی آن تقریباً ۵۰۰ هزار تومان هزینه دارد، بنابراین نباید بیش از میزان مصرف خون‌گیری داشته باشیم که در این صورت سرمایه‌های ملی را هدر داده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه ذخایر خونی را باید مدیریت کنیم، ادامه داد: بر همین اساس برنامه جدی برای استقرار روزانه تیم‌های سیار نداریم، 10 بهمن تیمی در اسدآباد مستقر شد و در روز 20 بهمن در تویسرکان تیم سیار را استقرار می‌شود.

محمدی ادامه داد: در ایام 17 و 18 بهمن‌ماه نیز واحد سیاری در پایگاه نوژه همدان به‌منظور خون‌گیری استقرار می‌شود اما باید به‌صورت هدفمند پیش رفت.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ایام تعطیلات نوروز را پیش رو خواهیم داشت باید تا قبل از شروع سال جدید برنامه‌ریزی‌های لازم را به همین منظور داشته باشیم تا کمبودی در این زمینه ایجاد نشود.

مدیرکل انتقال خون استان همدان با تأکید بر اینکه در حال حاضر هیچ کمبودی در استان نداریم، افزود: در سال جاری ضمن تأمین نیاز استان بیش از پنج هزار واحد خون به استان‌های تهران، سیستان و بلوچستان و هرمزگان و گیلان ارسال شده است.

وی گفت: در هفته گذشته نیز 270 واحد خون از استان همدان به استان تهران ارسال شد. استان تهران با توجه به اینکه جمعیت بسیاری دارد و میزان انجام جراحی‌ها در این استان بیشتر است نیاز به خون بیشتری دارد.

انتهای پیام
captcha