63 هزار توانخواه تحت پوشش بهزیستی مازندران
کد خبر: 4033128
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳
مدیرکل بهزیستی مازندران بیان کرد:

63 هزار توانخواه تحت پوشش بهزیستی مازندران

مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه ۶۳ هزار توانخواه تحت پوشش بهزیستی مازندران قرار دارند، گفت: از این تعداد بالغ بر ۲۷ هزار نفر، دارای معلولیت جسمی ـ حرکتی هستند.

فرزاد گوهردهی مدیرکل بهزیستی مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران، فرزاد گوهردهی، مدیرکل بهزیستی مازندران، ۱۲ بهمن ماه در نشست خبری با بیان اینکه بهزیستی خدمات متعددی را در حوزه‌های مختلف ارائه می‌کند، گفت: در حال حاضر بالغ بر ۱۷۰ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی مازندران قرار دارند که از این تعداد ۵۶ هزار نفر در حوزه توانبخشی و اجتماعی، خدمات مستمر دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه، بالغ بر ۳۲۵ میلیارد ریال به صورت ماهانه کمک مستمری به حساب خانوار‌های تحت پوشش واریز می‌شود، ادامه داد: در استان مازندران ۱۱۵ مرکز مثبت زندگی وجود دارد که در این مراکز، خدمات سطح یک ارائه می‌شود.

وی، یکی از اهداف بهزیستی را جامعه محور کردن و بردن خدمات در دل جامعه عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۳۴ مرکز مجری طرح CBR در استان وجود دارد که در ۹ ماهه سال جاری به بیش از ۱۵ هزار نفر خدمات ارائه کرده اند.

گوهردهی با بیان اینکه ۶۳ هزار توانخواه تحت پوشش بهزیستی مازندران قرار دارند، تصریح کرد: از این تعداد بالغ بر ۲۷ هزار نفر از توانخواهان دارای معلولیت جسمی ـ حرکتی هستند که در ۹ ماهه سال جاری ۴ هزار و ۱۰۰ نفر از جامعه هدف کمک هزینه وسایل توانبخشی دریافت کردند.

وی با بیان اینکه در استان ۱۱۳ مرکز نگهداری و توانبخشی روزانه و شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند، افزود: از این تعداد ۲۶ مرکز به صورت شبانه‌روزی و مراقبتی فعالیت می‌کنند که در حال حاضر هزار و ۶۰۰ نفر از توانخواهان در این مراکز اقامت دارند.

وی با بیان اینکه شش هزار نفر توانخواه بهزیستی از مراکز نگهداری شبانه و مراکز روزانه خدمات مستمر دریافت می‌کنند، افزود: بالغ بر ۷۱ میلیارد ریال به صورت ماهانه به حساب ۱۱۳ مرکز حوزه توانبخشی به صورت متمرکز واریز می‌شود؛ اولویت سازمان بهزیستی در نگهداری افراد دارای معلولیت در درون خانواده است.

مدیرکل بهزیستی مازندران، نگاه سازمان را راه اندازی خانه‌های حمایتی برشمرد و گفت: کوچک کردن مراکز مراقبتی شبانه روزی با هدف ارائه خدمات مطلوب‌تر و فراهم کردن شرایطی مانند خانه است که استان مازندران در این زمینه پیشرو است.

گوهردهی با بیان اینکه از سه مجتمع فرهنگی _ آموزشی متعلق به سازمان بهزیستی کشور در نوار ساحلی مازندران، دو مرکز قبلا آزادسازی ساحل را انجام داده است، افزود: مرکز شهید عظیمی بابلسر تنها مرکز آموزشی _ رفاهی مختص جامعه هدف توانخواه است که برای استفاده آنان از ساحل، مناسب‌سازی لازم صورت گرفته است.

وی ادامه داد: بحث آزادسازی سواحل جزو قوانین است و رئیس جمهور نیز در سفر استانی خود به گیلان بر این موضوع تاکید کردند و بلافاصله به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد که همه دستگاه‌های استان نیز ملزم به رعایت آن هستند.

گوهردهی اظهار کرد: استاندار مازندران به همراه جمعی از مسئولان استانی روز گذشته در نوار ساحلی بابلسر حضور پیدا کرده و آزادسازی سواحل را عملیاتی کردند و دستگاه‌های اجرایی نیز ملزم به رعایت هستند که سازمان ما نیز همراهی لازم را داشته است.

مدیر کل بهزیستی مازندران با تاکید بر اینکه ما مطیع قوانین هستیم، ادامه داد: تلاش ما بر این است که شرایط حضور جامعه هدف و توانخواه را مانند سایر آحاد جامعه در بستر آزاد ساحل فراهم کنیم.

انتهای پیام
captcha