فعالیت‌های دهه فجر با محوریت «جهاد تبیین» اجرایی می‌شود
کد خبر: 4033164
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۳
رئیس شورای هماهنگی فرهنگی دانشگاه‌های استان یزد تأکید کرد:

فعالیت‌های دهه فجر با محوریت «جهاد تبیین» اجرایی می‌شود

محسن رفیعیان با تشریح برنامه‌های کمیته دانشگاهیان ستاد دهه فجر استان یزد بر اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌ها با محوریت «جهاد تبیین» تأکید کرد.

نشست خبری کمیته دانشگاهیان ستاد دهه فجر استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، محسن رفیعیان، رئیس شورای هماهنگی فرهنگی دانشگاه‌های استان یزد، امروز، 12 بهمن ماه در جمع خبرنگاران که در دفتر فرهنگی جهادانشگاهی در محل دانشگاه یزد برگزار شد، از اجرای 15 ویژه برنامه از سوی کمیته دانشگاهیان ستاد دهه فجر استان خبر داد و اظهار کرد: برخی از این برنامه‌ها به طور مستقیم از سوی این کمیته دنبال می‌شود و برخی با حمایت شورای هماهنگی فرهنگی دانشگاه‌های استان در سایر بخش‌ها مانند صدا و سیما و... اجرایی می‌شود.

وی از اجرای ویژه برنامه «راهیان پیشرفت» ویژه انجمن‌های علمی دانشگاه به این مناسبت خبر داد و گفت: این برنامه در قالب ۲۲ بازدید از مراکز اقتصادی استان که مظهر بالندگی هستند، تلاش دارد در بین دانشجویان نخبه علمی ضمن نمایش دستاوردهای انقلاب، باور و غرور ملی را در آنها تقویت کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه یزد، غبارروبی و گلباران قبور شهدای گمنام دانشگاه، نشست هم‌اندیشی نشریات دانشگاهی و جشن خانواده دانشگاهیان و همچنین تدارک ویژه برنامه‌هایی با حضور تشکل‌های دانشجویی، کانون‌های فرهنگی و نشریات دانشجویی و ... را از دیگر برنامه‌ها در طول ایام الله دهه فجر ذکر کرد.

علی رادمنش، دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد نیز در این نشست گفت: در زمینه جهاد تبیین یکی از بزرگترین و مهمترین اموری که می‌توان به آن اشاره کرد، این است که انقلاب اسلامی برای همه مردم است و متعلق به قشر خاصی نیست.

وی ادامه داد: باید سعی کنیم در همه برنامه‌ها و فعالیت‌ها به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که این اصل در آن رعایت شده باشد و یکی از اهداف ما این اقدام باشد لذا اگر این چنین شد، شاهد حضور و مشارکت پرشور مردم خواهیم بود.

رادمنش در پاسخ به سؤال ایکنا در زمینه اجرای برنامه‎های دهه فجر با توجه به فعالیت دانشگاه‌ها در فضای مجازی گفت: قبل از پیک کرونا برنامه‌های حضوری اجرایی می‌شد و با توجه به شرایط کرونایی لغو و به سمت مجازی سوق داده شد.

وی ادامه داد: برنامه‌ها با محوریت موضوعاتی از جمله بررسی انقلاب اسلامی در تحقق آرمان عدالت اجتماعی، بررسی چالش‌های عدالتخواهی در گام دوم انقلاب اسلامی، بررسی جایگاه جمهوریت و مردم در انقلاب اسلامی و همچنین برگزاری مسابقات و سیر مطالعاتی در انقلاب اسلامی و حوزه‌های مرتبط تدوین شده که در طول دهه فجر مورد توجه خواهد بود.

رادمنش تصریح کرد: در صورت بهتر شدن وضعیت شرایط کرونایی سعی خواهد شد برنامه‌هایی به صورت حضوری در محیط دانشگاه اجرایی شود.

اکبر غفوری، استادیار دانشکده حقوق، علوم سیاسی و تاریخ دانشگاه یزد نیز در این نشست با اشاره به اینکه جهاد تبیین که جزو مطالبات مهم مقام معظم رهبری از جامعه دانشگاهیان است، باید مورد توجه این قشر باشد بیان کرد: متداول‌ترین سؤالات امروز جامعه پیرامون موضوعات چرایی، چگونگی و دستاوردهای انقلاب است و پاسخ به این سؤالات در شرایطی که دشمن در تلاش برای شکست جلوه دادن انقلاب است، از طریق جهاد تبیین، بسیار حائز اهمیت است.

وی فضای مجازی را بهترین و در دسترس‌ترین ابزاری دانست که برای جهاد تبیین می‌تواند مورد استفاده باشد اما محتواهای تولید شده برای انتشار از طریق این بستر، باید با بهره‌گیری از حوزه هنر، جالب و جذاب برای مخاطبان باشد بنابراین این محتواها نباید یک طرفه باشد و علاوه بر بیان نقاط قوت و دستاوردهای نظام و انقلاب، باید نقاط ضعف و کاستی‌ها نیز بیان شود و برای رفع آنها راهکار ارائه دهد.

خداکرم غریبی، استادیار دانشکده مهندسی معدن و متالورژی دانشگاه یزد نیز در این نشست به قرائت غزلی از سروده‌های خود به مناسبت دوازدهم بهمن سالروز ورود امام به وطن پرداخت.

انتهای پیام
captcha