مسابقه کتابخوانی «مصباح‌الهدی» در یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 4034261
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶

مسابقه کتابخوانی «مصباح‌الهدی» در یزد برگزار می‌شود

رئیس اداره قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش استان یزد از برگزاری مسابقه کتابخوانی طرح «مصباح‌الهدی» ویژه دانش آموزان مقطع ابتدایی خبر داد.

سعید غفاریان، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش یزدسعید غفاریان، رئیس اداره قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، از برگزاری مسابقه کتابخوانی مصباح الهدی ویژه دانش آموزان مقطه ابتدایی، از ساعت 16 الی 17 امروز، 17 بهمن ماه از طریق فضای مجای خبر داد و اظهار کرد: این طرح در قالب راه‌اندازی پویش «گنجینه علم» با محوریت شناخت سیره عملی امام محمد باقر(ع) در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه این مسابقه در سه گروه دانش‌آموزان، اولیای دانش آموز و فرهنگیان برگزار می‌شود، از برگزاری این مسابقه در دو گروه فرهنگیان و اولیای دانش آموزان در 14 بهمن ماه خبر داد.

رئیس اداره قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش استان یزد یادآور شد: در این مسابقه نزدیک به دو هزار نفر از فرهنگیان و اولیای دانش‌آموزان و همچنین قریب 4500 نفر ثبت‌نام کرده‌اند. 

غفاریان با اشاره به اینکه دبیرخانه استانی مصباح‌الهدی در معاونت پرورشی و فرهنگی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بافق واقع شده گفت: این طرح در ۶ بخش پیش دبستانی و ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم، تمامی مقاطع، فرهنگیان و عموم اجرایی خواهد شد.

غفاریان با اشاره به اینکه بخشی نیز ویژه عموم در نظر گرفته شده که در رشته صنایع دستی برگزار می‌شود بیان کرد: علاقه مندان به شرکت در این طرح می‌توانند تا ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۱ آثار خود را به دبیرخانه پویش گنجینه علم ارسال کنند.

رئیس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش استان یزد زمان اختتامیه این طرح و تجلیل از آثار برگزیده را اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ اعلام کرد و بیان کرد: علاقه‌مندان باید آثار خود را از طریق آیدی Ganjineye_elm_۱۴۰۰ @ ارسال کنند.

وی؛ آشنایی با آموزه‌های تربیت دینی و قرآنی، تقویت و تعمیق اعتقادات دینی و ایجاد فضای انس و محبت به اهل بیت و ائمه اطهار، نهادینه کردن ارزش‌های دینی و قرآنی و ترویج فعالیت‌های قرآنی در میان دانش آموزان و عموم، بصیرت‌افزایی و مبارزه با تهاجم فرهنگی، ترویج سبک زندگی اسلامی – ایرانی و ایجاد روحیه مطالعه و پژوهش در زمینه فرهنگ و سبک زندگی امام محمد باقر(ع) در مدارس، آشنایی دانش آموزان با زندگی نامه، احادیث و سبک و سیره امام محمدباقر(ع) را از اهداف این طرح برشمرد.

انتهای پیام
captcha