ویژگی‌های پیامک‌های جعلی قضایی + فیلم
کد خبر: 4034270
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲

ویژگی‌های پیامک‌های جعلی قضایی + فیلم

متأسفانه برخی کلاهبرداران با ارسال پیامک‌های جعلی قضایی برای شهروندان اقدام به أخاذی و سوءاستفاده از حساب‌های ایشان می‌کنند.

پلیس فتابه گزارش ایکنا، طبق گزارشات پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (پلیس فتا)، متأسفانه برخی کلاهبرداران با ارسال پیامک‌های جعلی قضایی برای شهروندان اقدام به أخاذی و سوءاستفاده از حساب‌های ایشان می‌کنند.

کلاهبرداران با این روش قصد دسترسی به حساب شهروندان و سوء استفاده از آن دارند که این مسئله ضرورت آگاهی و افزایش دانش شهروندان در برخورد با این شیوه کلاهبرداری را مشخص می‌کند.

سرشماره ارسال کننده پیامک، یکی از راهکارهای تشخیص پیامک واقعی قوه قضائیه از پیامک‌های جعلی است؛ چراکه پیامک‌های واقعی قوه قضائیه به هیچ عنوان لینک ندارند و از سرشماره ADLIRAN ارسال می‌شوند.

همچنین، برای مشاهده ابلاغیه قضایی به هیچ وجه نیازی به پردخت وجه و پول نیست و پیامک‌های ابلاغی قضایی برای شهروندانی که در سامانه ثنا ثبت نام کرده‌اند به صورت پیامک و برای دیگر شهروندان نیز به صورت کتبی ارسال می‌شود.

شهروندان برای مشاهده ابلاغیه الکترونیکی قضایی خود می‌توانند به پایگاه‌اطلاع‌رسانی به نشانی eblagh.adliran.ir مراجعه کرده و ابلاغیه قضایی خود را بررسی کنند.

انتهای پیام
captcha