تکثیر جریان مقاومت با اتحاد بین ملت‌ها محقق می‌شود
کد خبر: 4034320
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۲
معاون فرهنگی ـ اجتماعی وزارت علوم بیان کرد:

تکثیر جریان مقاومت با اتحاد بین ملت‌ها محقق می‌شود

معاون فرهنگی ـ اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه وعده الهی آن است که جریان مقاومت پیروز خواهد شد، گفت: در این مسیر، مهم تر از اتحاد دولت‌ها، اتحاد بین ملت‌ها است و این اتحاد به تکثیر جریان مقاومت کمک می‌کند تا در عرصه‌های منطقه‌ای و جهانی شاهد حضور آن باشیم.

به گزارش خبرنگار ایکنا، نشست تخصصی «فرهنگ مقاومت: گذشته،‌ حال و آینده»، 17 بهمن ماه به صورت مجازی برگزار شد.

مجتبی رحماندوست، استاد دانشگاه تهران در این نشست ضمن تبریک ایام دهه فجر بیان کرد: من در زمان پیروزی انقلاب در دانشگاه تهران دانشجو بودم. در زمان پیش از انقلاب با اصلی‌ترین مبانی دینی ما مخالفت می‌شد و کتاب‌های مذهبی و سیاسی ممنوع بود. یکی از تجلیات مقاومت، مقاومت در برابر طاغوت داخلی است و در بعد خارجی، مقاومت در برابر استعمار است.

وی با بیان خاطره از دوران پیش از انقلاب ادامه داد: قبل از انقلاب در برابر رژیم طاغوت، هر لحظه منتظر رخ دادن اتفاقی بودیم. در آن زمان داشتن نهج‌البلاغه جرم بود و این کتاب را برنمی‌تابیدند. فضای دانشگاه بسته بود و فضای کاری مختنق بود.

رحماندوست افزود: انقلاب ما در شرایطی پیروز شد که فضای امنیتی و پلیسی حاکم بود و فضای باز را نمی‌پذیرفتند.  امروز در شرایطی درحال زندگی هستیم که رنگ و بوی شیاطین عالم استشمام می‌شود؛ یمن یک نمونه از آن است.

وی بیان کرد: در گذشته بلوک شرق و بلوک غرب وجود داشت و امروز یک بلوک جدیدی به نام بلوک اسلام نیز تشکیل شده است. ما مدعی این نیستیم که در اینجا همه چیز گل‌ و بلبل است؛ مشکلاتی هم هست که ان‌شاءالله با برداشتن گام دوم انقلاب، مشکلات اقتصادی و فقر نیز برطرف خواهد شد.

انقلاب اسلامی آغازگر مقاومت 

عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی ـ اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر بیان کرد: ریشه‌های مقاومت اسلامی به دوران رسالت حضرت رسول‌(ص) باز می‌گردد و در دوره جدید این انقلاب اسلامی بود که آغازگر مقاومت بود. انقلاب اسلامی آغاز یک فصل جدیدی در تاریخ است و الهام‌بخش جریان مقاومت در جهان و کشورهای اسلامی بود و استکبار جهانی با تمامی قوا در برابر این جریان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی، فرهنگ مقاومت را در منطقه و جهان را تکثیر کرد و به همین علت امپریالیسم احساس خطر و در مقابل انقلاب اسلامی صف‌آرایی کرد. جنگ تحمیلی نقطه عطف این مقاومت بود که تمام کشورهای جهان پشت عراق بودند و ما به تنهایی در برابر دشمن مقابله و مقاومت کردیم. مقطع دیگر مقاومت در مقابل تحریم بود که دشمن با تحریم‌های خود سعی بر این داشت مقاومت ما را شکست دهد که این اتفاق رخ نداد. درخشان‌ترین عرصه مقاومت، مقاومت علمی بود که علیرغم همه مشکلات جمهوری اسلامی توانست رتبه خوبی را در عرصه علمی به دست آورد.

کلانتری اظهار کرد: تاثیرات این مقاومت تنها در کشورهای منطقه نیست بلکه در متن غرب و جریان فکری غرب قابل احساس است. جریان مقاومت زایاتر شده است و تنها در محدوده خاصی آن را نمی‌بینیم.

وی افزود: وعده الهی آن است که جریان مقاومت پیروز خواهد شد. مهم تر از اتحاد دولت‌ها، اتحاد بین ملت‌ها است و این اتحاد به تکثیر جریان مقاومت کمک می‌کند تا در عرصه‌های منطقه‌ای و جهانی شاهد حضور آن باشیم.

معاون فرهنگی ـ اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پایان تصریح کرد: آینده به کنشگری ما بستگی دارد و نباید به این پیروزی‌ها غره شد بلکه باید با برنامه‌ از تمام ظرفیت‌های‌ موجود استفاده کرد.

وی بیان کرد: تقویت جبهه مقاومت و افزایش عمق استراتژیک آن از طریق جوانان صورت می‌گیرد لذا باید به گروه‌های مختلف اجتماعی تمرکز کرد تا آنها را جذب فرهنگ مقاومت کرد. ان‌شاءالله با همت و اراده ملت مسلمان بتوانیم بر مشکلات فائق بیاییم و شاهد شکل گیری فرهنگ مقاومت در گستره فراملی باشیم.

انتهای پیام
captcha