سیستم آموزشی کشور به تحول با رویکرد دین‌محوری نیاز دارد
کد خبر: 4034463
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹

سیستم آموزشی کشور به تحول با رویکرد دین‌محوری نیاز دارد

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با بیان اینکه باید تحول در سیستم آموزشی کشور با رویکرد دین‌محوری ایجاد شود گفت: آموزش‌ها به سمت تعقل‌گرایی، تدین و تفکرگرایی سوق یابد.

آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد، امروز، 18 بهمن‌ماه در دیدار رئیس و هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی یزد با اشاره به دین‌محوری به عنوان یکی از اهداف انقلاب اسلامی اظهار کرد: مسئله معنویت و دین‌داری برای دانشجویان و دانش‌آموزان ما یک ضرورت است که متأسفانه دشمنان از گذشته با تحمیل روش‌های غربی در آموزش و پرورش به دنبال بی‌هویتی نسل نوجوان و جوان بوده‌اند.

وی تصریح کرد: با حذف معنویت از سیستم آموزشی، در واقع دانش‌آموزان از الگوهای اسلامی فاصله می‌گیرند و به سمت الگوهای غیر دینی می‌روند.

امام‌جمعه یزد یکی از آرمان‌های امام خمینی(ره) را تحول درونی انسان‌ها با رویکرد معنویت و توجه به حقیقت ایمان بیان کرد و افزود: معلمان و اساتید دانشگاه‌ها در این زمینه نقش اساسی دارند و این تحول از دوران کودکی باید آغاز شود و در دانشگاه‌ها ادامه یابد. تحول در سیستم آموزشی کشور با رویکرد دین‌محوری ایجاد شود و آموزش‌ها به سمت تعقل گرایی، تدین و تفکر گرایی سوق یابد.

ناصری یکی از جایگاه‌های مهم فرهنگسازی برای ارتقای سیستم آموزشی کشور را دانشگاه فرهنگیان دانست و افزود: بنده نگران معلمان آینده در دانشگاه فرهنگیان هستم به طوری که این دانشجویان امروز معلمان فردای فرزندان انقلاب اسلامی هستند و نباید با سبک غربی آموزش ببینند بلکه برای تربیت دانش‌آموزان آینده باید به سمت دین‌محوری هدایت شوند.

نماینده ولی‌فقیه در یزد آینده‌نگری را برای تربیت معلمان فردای جامعه اسلامی مهم خواند و افزود: دانشجوی امروز باید دغدغه دین، رشد خود و تولید علم را داشته و متفکر محور، عقل محور و دین محور باشد.

ناصری‌یزدی داشتن روحیه تولید علم را از دیگر خصوصیات ضروری دانشجویان امروز برای ساختن فردای ایران اسلامی دانست و گفت: دانشجویان ما مستعد هستند ولی باید استعدادهای آنان به سمت شکوفایی برود و این مسئولیت برعهده اساتید دانشگاه‌ها است.

وی با بیان اینکه قدرت تولید علم باید از کودکی به دانش‌آموزان آموخته شود، تأکید کرد: دانشجویان باید قدرت تشخیص حق و باطل را داشته باشند و اندیشمند پرورش یابند و از استعدادی که خداوند در اختیار آنان قرار داده است به خداباوری و خودباوری برسند.

ناصری‌یزدی کار معلمان و اساتید دانشگاه را همچون انبیا بیان کرد و گفت: امیرالمؤمنین در نهج‌البلاغه پنج هدف را برای بعثت انبیا بیان کرده‌اند که می‌فرمایند: «و یُثِیرُوا لَهُمْ دَفَائِنَ الْعُقُولِ» یعنی پیامبران نیروهاى پنهان عقول آنان را برانگیزانند و «ویُذَکِّرُوهُمْ مَنْسِیَّ نِعْمَتِهِ» و نعمت‌هاى فراموش‌شده خدا را به ‌یادشان آورند.

وی در پایان بیان کرد: اگر معلمان و اساتید دانشگاه‌ها به دنبال کسب رضای الهی و به ثمر نشستن زحماتشان در دنیا و آخرت هستند باید در کنار آموزش علم، ایمان شاگردان خود را افزایش دهند به‌طور مثال فارغ التحصیل هر رشته تحصیلی در دانشگاه باید قدرت حل مشکلات را هم به دست آورد.

انتهای پیام
captcha