164 محکوم مالی جرائم غیرعمد از زندان‌های یزد آزاد شدند
کد خبر: 4034646
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵

164 محکوم مالی جرائم غیرعمد از زندان‌های یزد آزاد شدند

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 164 محکوم مالی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

164 محکوم مالی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند.به گزارش ایکنا از یزد، غلامعلی دهشیری، رئیس کل دادگستری استان یزد، امروز، 18 بهمن ماه در نشست با مدیرکل زندان‌ها و مسئولان سایر نهادهای حمایتی مجموعه زندان، اظهار کرد: ایجاد مهر و محبت و جلب رأفت مردمی برای ایجاد انگیزه کمک به مددجویان زندانی و تلاش برای بازگردان افراد گرفتار در بند حبس به آغوش خانواده، هنری است که ستاد دیه با تلاش روابط عمومی آن ستاد و بهره گیری از ظرفیت رسانه و اطلاع رسانی محقق می‌شود.

وی تحقق آزادی حداقل 200 مددجوی جرائم غیر عمد تا پایان سال را خواستار شد و گفت: این امر با توجه به روحیه خیرمندانه و مذهبی مردم یزد و تلاش‌های این ستاد، امکان پذیر است.

این مقام قضایی ضمن تشکر از همراهی و تعامل سازنده مجموعه زندان با دستگاه قضایی، اظهار کرد: ماحصل این همکاری و تعامل سازنده، اقدامات بسیار ارزشمند و اثر گذار برای جامعه هدف و تحقق اهداف اصلاحی دستگاه قضایی است.

حسین سبزواری، مدیر کل زندان‌ها و نایب رئیس هیئت امنا ستاد دیه استان یزد نیز در این نشست گفت: به پاس خون شهدا، امروز درخت انقلاب تنومندتر از قبل و ریشه‌های نظام جمهوری اسلامی مستحکم شده است.

وی با اشاره به تلاش‌های جهادی مسئولان زندان‌ها و دستگاه‌های تابعه در تحقق کاهش جمعیت کیفری استان که یکی از مهمترین سیاست‌های سازمان زندان‌ها است گفت: تلاش این مجموعه متعهد نشان از پویایی مسیر انقلاب دارد و خود گواه این مهم است که این مسیر دچار رکود نشده و تمام مسئولان در جهت تحقق گام دوم انقلاب قدم بر می‌دارند.

سید مسعود عظیمی، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد نیز در این نشست گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 164 محکوم مالی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

وی ادامه داد: بدهی این محکومان مالی مبلغ 633 میلیارد و 223 میلیون ریال بود که مبلغ 505 میلیارد و 465 میلیون ریال توسط کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ و با پرداخت مبلغ 127 میلیارد و 757 میلیون ریال زمینه آزادی این 164 مددجو از زندان فراهم شد.

عظیمی با تشریح نوع محکومیت این مددجویان بیان کرد: از این تعداد زندانی آزاد شده، 115 مددجو مربوط به محکومان مالی، 21 مددجو محکوم نفقه، 15 مددجو محکوم پرداخت مهریه، 9 مددجو محکوم پرداخت به دیه حادثه کار، سه مددجو محکوم به پرداخت دیه تصادفات رانندگی و یک مددجو محکوم به پرداخت دیه غیر عمد بودند .

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد با تأکید بر فرهنگسازی در راستای آگاهی بخشی در جامعه جهت جلوگیری از ورود افراد با محکومیت‌های مالی به زندان به عنوان مهمترین رسالت این ستاد افزود: یکی از مهمترین دلایل ورود افراد به زندان را جهل در قانون نام برد که با کمک رسانه‌ها، صدا و سیما و شبکه‌های مجازی می‌توان از ورود این گونه افراد به زندان جلوگیری کرد تا شاهد کاهش تعداد محکومان مالی در زندان‌ها باشیم.

انتهای پیام
captcha