تحول دیجیتال؛ یک اتفاق فرهنگی و اجتماعی + فیلم
کد خبر: 4034849
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵

تحول دیجیتال؛ یک اتفاق فرهنگی و اجتماعی + فیلم

تحول دیجیتال بیش از آنکه موضوعی فناورانه باشد موضوعی فرهنگی، اجتماعی و انسانی است. این تحول به معنای دیجیتال‌سازی یا همان نسل اول عصر دیجیتال یعنی عصر الکترونیکی شدن نیست.

تحول دیجیتال

به گزارش ایکنا، تحول دیجیتال یعنی بازآفرینی یک موجودیت برای موفقیت در عصر دیجیتال با استفاده از قابلیت‌های آن؛ یا به عبارتی دیگر، تحول دیجیتال یعنی ساخت موجودیتی در تراز عصر دیجیتال. این موجودیت می‌تواند یک سازمان، تیم، شرکت و یا یک کشور باشد.

تحول دیجیتال بیش از آنکه موضوعی فناورانه باشد موضوعی فرهنگی، اجتماعی و انسانی است. این تحول به معنای دیجیتال‌سازی یا همان نسل اول عصر دیجیتال یعنی عصر الکترونیکی شدن نیست. در اصل می‌توان گفت تحول دیجیتال یعنی تغییر فرآیندها، تغییر محیط کار، تغییر محیط تجربه‌ساز برای مشتری و ذی‌نفعان، تغییر مدل کسب‌وکار، تغییر بازآفرینی یک سازمان از تفکر تا عملکرد؛ بنابراین بشر با یک دگرگونی بزرگ روبروست و در این بین نقش مدیران و رهبران بسیار حساس است. چرا که درک و شناخت آن‌ها از این تحول و هدایت درست جامعه یا سازمان موردنظر در مسیر این تحول، مانع از عقب‌افتادگی می‌شود.

در همین راستا مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به تهیه کلیپ‌هایی با موضوع فضای مجازی و سواد رسانه‌ای کرده است که در ادامه می‌بینید.

انتهای پیام
captcha