۷۹ عنوان کتاب در چهارمحال‌وبختیاری رونمایی شد
کد خبر: 4034900
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶
هم‌زمان با دهه فجر

۷۹ عنوان کتاب در چهارمحال‌وبختیاری رونمایی شد

آیین رونمایی از ۷۹ عنوان کتاب به مناسبت فجر چهل و سوم با حضور جمعی از نویسندگان، ناشران و مسئولان چهارمحال و بختیاری در مجتمع فرهنگی هنری غدیر شهرکرد برگزار شد.

رونمایی از کتاب در شهرکرد

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، آیین رونمایی از 79 عنوان کتاب روز گذشته ۱۸ بهمن‌ماه به مناسبت فجر چهل و سوم با حضور جمعی از نویسندگان، ناشران و مسئولان چهارمحال و بختیاری در مجتمع فرهنگی هنری غدیر شهرکرد برگزار شد.

ابراهیم شریفی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در این آیین با اشاره به اینکه اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۷۹ عنوان کتاب در این استان به چاپ رسیده است، گفت: تعدادی از این کتاب‌ها در این آیین رونمایی شد تا بنا بر تأکید مقام معظم رهبری در خصوص بیان دستاوردها و ارائه گزارش عملکرد به مردم، جهاد تبیین در این راستا نیز شکل بگیرد.

ابراهیم شریفی افزود: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سال گذشته از انتشار و چاپ حدود ۱۰۰ عنوان کتاب حمایت کرد که این موضوع در نوع خود کم‌سابقه بود و در سال جاری نیز حمایتی نزدیک به ۲ میلیارد ریال را برای کمک به نویسندگان و ناشران استانی در نظر گرفته است.

وی مشکلات ناشی از گرانی کاغذ و بالا رفتن هزینه‌های چاپ کتاب را یادآور شد و افزود: در صورتی که همکاری‌ها برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه گسترش یابد و خوانندگان و مخاطبان با تهیه و مطالعه کتاب زمینه تشویق نویسندگان را فراهم کنند بدون شک شمارگان کتاب نیز روندی صعودی خواهد داشت که این خود در ارتقای شاخصه‌های فرهنگی اثر مثبتی را به دنبال دارد.

شریفی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی با وجود زحمات بسیار جلوه و نمود بصری ندارد، تصریح کرد: لازم است برای به نمایش گذاشتن چنین اقداماتی و بیان عمومی آن‌ها برنامه‌ریزی مناسب‌تری در همراهی با دیگر دستگاه‌های فرهنگی انجام شود.

وی همچنین به همراهی شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی در اجرای برنامه‌های فرهنگی اشاره کرد و افزود: اگر چه انتظارات در این رابطه بیشتر است اما دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی به مشکلات شهرداری‌ها در استان‌های کمتر برخورداری چون چهارمحال و بختیاری آگاه هستند و امید می‌رود تمامی فعالان حوزه فرهنگ و هنر در همراهی و هم‌افزایی با یکدیگر برای ارتقای فرهنگی جامعه تلاش کنند.

در این آیین از پوستر سیزدهمین جشنواره ملی ادبیات کودک و نوجوان رضوی نیز رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha