سرنوشت یک کشور به تربیت نیروی انسانی متعهد وابسته است
کد خبر: 4035364
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶

سرنوشت یک کشور به تربیت نیروی انسانی متعهد وابسته است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه سرنوشت یک کشور به تربیت نیروی انسانی متعهد وابسته است، گفت: مهمترین وظیفه دستگاه‌های حفاظتی، حفظ نیروی انسانی محسوب می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی و امام‌‌جمعه بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی، امروز، 21 بهمن‌ماه در دیدار فرمانده و کارکنان حفاظت اطلاعات سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی که به مناسبت سالروز عملیات والفجر ۸ و سالروز تشکیل حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد، ضمن تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی افزود: رمز عقب‌افتادگی‌ها اینجاست که در نیروی انسانی دقت نمی‌شود و اگر دقت هم بشود، رها می‌شود.

وی گفت: به همین علت، کار مردم و کشور درست نمی‌شود و اثر سوء آن در مردم مشاهده می‌شود، مردم کار خراب را به پای فرد نمی‌بینند و آن را به پای اسلام حساب می‌کنند در صورتی که این کار نامسلمانی بوده است اما به اسم اسلام تمام می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی ادامه داد: همه ما می‌دانیم که در همه امور، علم و اطلاع شرط اولیه است و در همه اموری که به وسیله انسان صورت می‌گیرد نیروی انسانی حرف اول را می‌زند؛ لذا هر کاری با توجه به کیفیت نیروی انسانی به نتیجه می‌رسد. بعضی از کشورها هیچ چیز ندارند اما مدیر دارند، بعضی از کشورها نیز همه چیز دارند، اما مدیر ندارند بنابراین برای سرنوشت یک کشور و آینده آن باید روی نیروی انسانی کار کنیم.

عبادی بزرگترین سرمایه مردم را نیروی انسانی دانست و تأکید کرد: دستگاه‌ها موظف هستند هر نیرویی را که می‌خواهند به‌کار بگیرند از منابع خاص استعلام بگیرند و در این حوزه این پرونده بسیار مهم است؛ قاضی نیز براساس پرونده‌ای که پرونده‌ساز ایجاد کرده است، حکم می‌کند. علم و اطلاع مانند چشم و چراغ هستند، اگر چشم باز و چراغ روشن باشد فرد در چاه نمی‌افتد اما چنانچه چشم بسته و چراغ خاموش باشد به او آسیب وارد می‌شود.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌جنوبی ادامه داد: نظارت بر افراد فقط مختص ابتدای به‌کارگیری نیرو نیست و وقتی این نیرو در پستی قرار گرفت نیز نیروهای نظارتی براساس اطلاعات قبلی باید ببینند به پست خود عمل می‌کند یا نمی‌کند. در جریانات اخیر متأسفانه فریاد بسیاری از مردم معمولی که بسیاری از مسائل ریشه‌ای و سیاسی را نمی‌دانستند درآمده بود و می‌گفتند کشور رهاست و نظارتی وجود ندارد و در برخی موارد دیدید، پرونده خود آن فرد حراست که باید نظارت و مواظبت کند، مشکل‌دار است و با او چه کار کنیم؟

عبادی با تأکید بر اینکه نظارت باید همه روزه باشد، افزود: در بسیاری از موارد اگر حفاظت‌ها و حراست‌ها درست عمل می‌کردند، دزدی، اختلاس و فرار به خارج از کشور دیگر معنا نداشت چراکه در اولین قدمی که فرد قدم اشتباه بر می‌دارد نیروی نظارتی دست او را می‌گیرد.

وی تصریح کرد: بیداری نیروهای نظارتی باعث می‌شود که افراد حواسشان را جمع کنند و جرات انجام کار ناشایست را نداشته باشند، هیچ ثواب و امانتی هم بیش از این نمی‌توان تصور کرد چون سرنوشت کشور انقلابی مثل ایران که امروز در سطح جهان در مقابل استکبار جهانی دارد پیروز می‌شود خدای نکرده با سوء‌انتخاب و نظارت می‌تواند آسیب ببیند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: ثوابی بالاتر از این نیست که این امانت حفظ شود و آرمان و اهداف جمهوری اسلامی که برای نجات نوع بشر است حفظ شود؛ مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند: «اینها آرمان‌هایی است که از دید هر انسان سالمی که پیرو هر مکتب و مسلکی باشد، مورد قبول است و این فطرت انسان است، باید به چنین جایگاهی کمک شایسته شود که برای نجات بشر هرچه زودتر پیروز شود و چه گناهی بدتر از آن که سهل‌انگاری موجب شود که خدای نکرده این آرمان‌ها روی زمین بماند».

وی بیان کرد: نیروهای نظارتی مختلف در کشور فعالیت دارند و امروز بعد از تجربه ۴۰ ساله در آستانه پیروزی‌های عظیمی هستیم که خدا به ما داده است، امروز بعد از تجربه چهل ساله و  این همه تهاجم و گزینه‌های روی میز دشمنان ما پیروز میدان هستیم به‌طوری که دشمن را مایوس کردیم و دیگر نمی‌گوییم «ما می‌توانیم»؛ بلکه می‌گوییم «ما توانستیم».

انتهای پیام
captcha