بیانیه دانشگاهیان لرستان به‌مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی
کد خبر: 4035435
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴

بیانیه دانشگاهیان لرستان به‌مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

بیانیه مشترک دانشگاهیان دانشگاه‌های استان لرستان به‌مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صادر شد.

بیانیه دانشگاهیان لرستان به‌مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامیبه گرارش ایکنا از لرستان، در آستانه فرا رسیدن یوم‌الله ۲۲ بهمن و چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بیانیه مشترک دانشگاهیان دانشگاه‌های استان لرستان صادر شد.

در بیانیه مشترک دانشگاهیان دانشگاه‌های لرستان آمده است: «۲۲ بهمن هر سال، روز موعود عزت‌طلبان و مجاهدان برای عقد پیمانی دوباره بر ایستادگی بر سر اهداف والای انقلاب اسلامی است.
مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

بار دیگر بیست و دوم بهمن ماه فرا رسید و عطر و بوی شهدا در شهرها و روستاهای کشور به مشام می‌رسد و در ایامی که طراوت و رنگ و بوی اسقلال و آزادی برای مردم ایران دارد، یاد و خاطره شهیدان در ذهن‌ها زنده می‌شود.

بیش از چهار دهه از پیروزی انقلاب می‌گذرد و این انقلاب که پایگاه امن مستکبران در خاورمیانه را تبدیل به کابوس برای آنها کرد؛ همواره با توطئه دشمنان مواجه بوده است و تحمیل هشت سال جنگ تحمیلی و تحریم‌های ظالمانه بخشی از جنایت‌های آشکار غرب در برابر مردم ایران که خواستار استقلال و آزادی هستند، بوده است و آنها همچنان ذره‌ای از دشمنی‌شان کم نشده و به هر بهانه‌ای سعی بی‌فایده در ناامید کردن مردم ایران می‌کنند.

تحریم‌های ظالمانه دشمنان، در کنار سختی‌های خود موجب رشد و شکوفایی‌های متعدد برای کشور شده است و دانشمندان کشور با تکیه بر شعار «ما می‌توانیم» امروز توانسته‌اند بسیاری از نیازها را بدون وابستگی به غرب و شرق تأمین کنند.

این موفقیت‌ها و سربلندی‌ها مرهون رهبری الهی بزرگ مرد تاریخ و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران؛ حضرت امام خمینی(ره) و در ادامه آن رهبری خلف صالح ایشان حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) است و به برکت خون سرخ شهیدان، مقاومت مردم سربلند ایران تا رسیدن به قله‌های رفیع عزت و اقتدار ادامه خواهد داشت و همه باید برای دستیابی به هدف والای «گام دوم انقلاب» که حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی و رسیدن به جامعه مهدوی(عج) است، گام برداریم و قدردان و شکرگزار نعمت‌ها باشیم و برای رفع مشکلات و موانع و بسط عدالت تلاش داشته باشیم.

ما دانشگاهیان دانشگاه‌های استان لرستان ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره امام راحل(ره) و شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، با آرمان‌های بلندشان پیمانی دوباره می‌بندیم و بر راهی که آمده‌ایم تأکید نموده و اعلام می‌داریم که از میانه راه هرگز باز نخواهیم گشت.

ما اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه‌های استان لرستان ضمن اعلام حمایت از مظلومان عالم و اعلام برائت و انزجار از سیاست‌ها، رفتارها و اعمال ددمنشانه استکبارگران، رجاء واثق داریم ادامه مبارزه ملت بزرگ ایران فقط با حضور در صحنه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی میسر خواهد بود و همگان را نیز به مشارکت در این امور الهی، سیاسی، اجتماعی و ملی دعوت می‌نماییم.

اساتید، دانشجویان و کارمندان دانشگاه‌های استان لرستان با حضور تاریخی خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن سال‌جاری ضمن بیعت مجدد با مقام عظمای ولایت و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، آمادگی خود را جهت دفاع از آرمان‌های امام راحل(ره) و تداوم شعار اساسی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی اعلام خواهند کرد.

در پایان اعلام می‌داریم که این میهن و کشور عزیز جز با کار و تلاش و سازندگی، امکان توسعه ندارد و همه مجریان و مسئولان کشوری باید به جایگاه بی‌بدیل دانشگاه‌ها در حل معضلات و مشکلات توجه نمایند و به فکر ساختن کشورمان به دست پرتوان جوانان و متخصصان داخلی باشند که انشاءالله آن روز دور نیست».

انتهای پیام
captcha