زندگی کوچکترین شهید دفاع مقدس در یزد روایت می‌شود
کد خبر: 4036302
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵

زندگی کوچکترین شهید دفاع مقدس در یزد روایت می‌شود

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد از اجرای نمایش خیابانی «یک دو سه» که به بیان زندگی پرافتخار کوچک‌ترین شهید دفاع مقدس استان و کشور می‌پردازد خبر داد.

اجرای نمایش خیابانی یک دو سهبه گزارش ایکنا از یزد، نمایش خیابانی «یک دو سه»، روایت زندگی شهید دانش‌آموز محمدحسین ذوالفقاری با حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران در یزد اجرا می‌شود.

محمدحسن فاضلی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد در این زمینه به ایکنا گفت: این نمایش به بیان زندگی پرافتخار کوچک‌ترین شهید دفاع مقدس استان و کشور می‌پردازد و بخش‌های مختلف زندگی او از دوران تحصیل تا نحوه حضور در جبهه و شهادت وی را روایت می‌کند.

فاضلی افزود: این نمایش در راستای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و با هدف آشنا کردن نسل جوان و نوجوان با رشادت‌های شهدای دانش‌آموز اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: این اثر به نویسندگی و تهیه‌کنندگی سعید یوسفی و با بازی علیرضا کاغذ گران، امیرعباس پارسائیان، مهدی سرسنگی، امین قاسمی و مهدی خدایاری هم‌زمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در نقاط مختلف آغاز و تا روز 22 اسفند روز بزرگداشت مقام شهید، ادامه خواهد داشت.

یادآور می‌شود شهيد محمد حسين ذوالفقاری،‌ در دهم فروردين ماه 1348 در خانواده‌ای متدين و مذهبی در شهرستان ميبد، متولد شد. وی ‌از همان اوان كودكی به قرآن علاقه‌ای وافر داشت، به طوری كه وقتی پدرش به تلاوت قرآن می پرداخت، بازی كودكانه‌اش را رها می كرد و به آيات قرآن گوش فرا می داد.

شهيد محمد حسين ذوالفقاری در دوران مدرسه نيز بسيار فعال و كوشا بود و در كنار درس به كار می‌پرداخت و با توجه به حضور برادر بزرگش در جبهه، از همان زمان با آرمان‌های امام خمينی(ره) آشنا شد و با همه شيفتگی‌اش، تلاشش را برای حضور حتی كوچك در جبهه آغاز كرد. وی سرانجام با وجود تمام موانعی كه وجود داشت، تلاشش نتيجه داد و همرزمانش هيچ وقت چهره معصوم و مصصم اين نوجوان 12 ساله را فراموش نخواهند كرد. سرانجام اين نوجوان 12 ساله در 25 دي‌ماه 1360 در تيپ 17 علي‌ بن ابيطالب(ع)، با اصابت چندين تركش خمپاره به فیض شهادت نائل شد.

نوجوان شهيد 12 ساله،‌ محمد حسين ذوالفقاری در گوشه‌ای از وصيت‌نامه خود آورده است: «درود بر كسانی كه راه حق را پيمودند و در آن راه حتی يک قدم عقب نگذاشتند و جان خود را نثار راه حق كردند».

انتهای پیام
captcha