دیدار قانونگذاران مسلمان با سروزیر ایالت «کارناتاکا»ی هند
کد خبر: 4036675
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۴

دیدار قانونگذاران مسلمان با سروزیر ایالت «کارناتاکا»ی هند

هیئتی از قانونگذاران مسلمان در دیدار با باساواراج بومایی، سروزیر ایالت «کارناتاکا»ی هند خواستار اقدام فوری علیه سازمان‌ها یا نیروهایی شدند که در تنش‌های مرتبط با حجاب در این ایالت دست دارند.

به گزارش ایکنا به نقل از NDTV، این هیئت متشکل از قانونگذاران کنگره و تعدادی دیگر از حقوقدانان بود.

سلیم احمد از نمایندگان کنگره گفت: ما به بومایی گفته‌ایم که برخی سازمان‌ها، برخی افراد و نیروهای پنهان پشت جنجال حجاب هستند و باید علیه آنها اقدامات فوری صورت گیرد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگاران پس از این دیدار در بنگلور گفت: سروزیر با اشاره به اینکه موضوع در دادگاه مطرح است، خاطرنشان کرد که در مورد آن بحث خواهد کرد و به مقامات در این زمینه دستور خواهد داد.

تنویر سایت وزیر سابق آموزش گفت که حمایت از دختران و پیشرفت تحصیلی آنها باید اولویت هر دولتی باشد و نباید بین مذهب و طبقه در این امر تفاوتی وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه دیوان عالی کشور اعلام کرده است که والدین حق انتخاب موسسه آموزشی برای فرزندان خود را دارند، تصریح کرد: به سروزیر گفتیم که اجازه ندهد نیروهای خارجی در این مسائل (مسئله حجاب) تاثیر بگذارند. نهادها دور هم بنشینند و تصمیم بگیرند. اجازه ندهید اینگونه مسائل پیشرفت و هماهنگی کشور را مختل کنند.

انتهای پیام
captcha