فینال انتخاب برترین قاری نوجوان و مرتل سال برگزار شد/ اختتامیه نیمه دوم رمضان + فیلم
کد خبر: 4037243
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
از مجموعه جشنواره تلاوت‌های مجلسی؛

فینال انتخاب برترین قاری نوجوان و مرتل سال برگزار شد/ اختتامیه نیمه دوم رمضان + فیلم

مرحله فینال انتخاب برترین نوجوان قاری و همچنین انتخاب برترین مرتلان قرآن سال 1400 جمهوری اسلامی ایران در محل حسینیه صاحب الزمانی تهران برگزار شد.

به گزارش ایکنا، مرحله فینال انتخاب برترین قاری نوجوان سال ۱۴۰۰ و همچنین انتخاب برترین مُرَتّلان قرآن سال ۱۴۰۰ جمهوری اسلامی ایران عصر روز گذشته، جمعه ۳۰ بهمن‌ماه در محل حسینیه صاحب الزمانی تهران با حضور جمعی از اساتید و داوران ملی و بین‌المللی برگزار شد.

طی این مراسم و بعد از قرائت 10 برگزیده رشته قرائت تحقیق نوجوانان و نیز 15 فینالیست بخش ترتیل، نفرات منتخب مشخص شدند. اسامی آنان در مراسم اختتامیه جشنواره‌های قرآنی فجر اعلام خواهد شد.

داوران این بخش حسین طرقی، محسن یاراحمدی، حسین فردی، مسعود سیاح‌گرجی و سعید پرویزی بودند. همچنین سیدمحمد کرمانی به‌عنوان دبیر بخش ترتیل، جعفر فردی به‌عنوان ناظر فنی و محمد بادپا به‌عنوان مدیر فنی جشنواره در این بخش حضور داشتند.

داوود جعفری، دبیر جشنواره‌های قرآنی فجر با بیان اینکه با توجه به شیوع اپیدمی جدید کرونا و با توجه به اهمیت سلامت مهمانان و شرکت‌کنند‌‌گان، تاریخ مراسم اختتامیه از پنجم اسفندماه سال جاری به نیمه ماه مبارک رمضان در سال ۱۴۰۱(۲۶ فروردین‌ماه) تغییر کرد، گفت: با‌ فروکش کردن سویه جدید، این نوید را به مردم می‌دهیم که با اجتماعی پرشورتر و با کیفیتی در خور شأن قرآن، اختتامیه با حضور مسئولان و مدعوان بیشتری برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه اخبار مهمی در مراسم اختتامیه جشنواره‌های قرآنی فجر منتشر خواهد داد، گفت: با برگزاری مرحله فینال بخش‌های انتخاب برترین بانوی قاری، برترین مرتلان قرآن و برترین قاری نوجوان سال ۱۴۰۰ امیدواریم تا هفته آینده بتوانیم مرحله نهایی جشنواره «لوح و قلم» را نیز به پایان برسانیم و دو انتخاب مهم بخش قرائت تحقیق و برترین حافظ سال و فینال نهایی آقایان بزرگسال را در فروردین‌ماه سال جاری شاهد باشیم تا پرونده ششمین فجر تلاوت و جشنواره‌های قرآنی تکمیل شود.

جعفری اظهار کرد: برای بخش ویژه بین‌الملل، تمهیداتی در نظر گرفته شده است تا این بخش کاملا مستقل برگزار شود و اتفاقی که در پیش خواهیم داشت عامل رونق بهتر امور قرآنی ایران در میان سایر کشور‌ها خواهد شد.

 
انتهای پیام
captcha