واکنش الازهر به اهانت درباره معجزه معراج پیامبر(ص)
کد خبر: 4037447
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۹

واکنش الازهر به اهانت درباره معجزه معراج پیامبر(ص)

مرکز فتاوای الکترونیک الازهر، در واکنش به توهین یک چهره رسانه‌ای در مصر به معجزه معراج پیامبر و توهم خواندن آن، این امر را یک معجزه ثابت خواند که هیچ شک و تردیدی در آن وجود ندارد.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، مرکز فتاوای الکترونیک الازهر در پاسخ به شبهات مطرح شده درباره معجزه با انتشار بیانیه‌ای تصریح کرد: معجزه لیلةالاسراء و معراج یکی از معجزات قطعی پیامبر (ص) است که در قرآن کریم در دو سوره «الاسراء» و «النجم» آمده است؛ همچنین با توجه به روایات موجود، در بین مسلمانان بر سر آن اجماع وجود دارد و جایی برای شک و تردید در آن نیست.

در ادامه این بیانیه توهین به پیامبر (ص) و موهوم خواندن این معجزه و همچنین زیر سؤال بردن جایگاه دینی پیامبر(ص) یک جرم آشکار، جسارتی مذموم و شیوه‌ای نفرت‌انگیز توصیف شده است.

ابراهیم عیسی، چهره رسانه‌ای مصر در اقدامی که واکنش‌های بسیاری را در شبکه‌های اجتماعی و جامعه مصر برانگیخته است در جریان یک برنامه تلویزیونی در شبکه القاهره، تردیدهایی درباره معراج را مطرح کرد و مدعی شد: این موضوع یک داستان موهوم است.

همچنین وی تصریح کرد: در سال 2022 یک مسلمان در زندگی خود به هیچ روحانی یا مقام مذهبی نیازی ندارد، او برای شما چه خواهد کرد؟

مرکز فتاوای الکترونیک الازهر این سخنان را تضعیف مقدسات دینی و به چالش کشیدن احکام اسلامی خوانده و آن را محکوم کرده است.

 

انتهای پیام
captcha