انتشار مقاله «حجاب؛ نماد فضیلت زن» در سریلانکا
کد خبر: 4037686
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۷

انتشار مقاله «حجاب؛ نماد فضیلت زن» در سریلانکا

مقاله «حجاب؛ نماد آزادی و فضیلت زن» در روزنامه تامیل زبان تیناکاران سریلانکا، چاپ و منتشر شد.

انتشار مقاله «حجاب؛ نماد فضیلت زن» در سریلانکابه گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به دنبال اقدامات مسئولان ایالت کارناتاکا در هند مبنی بر ممنوعیت حجاب در مراکز آموزشی و ایجاد محدودیت‌هایی برای بانوان مسلمان، روزنامه تامیل زبان تیناکاران در سریلانکا مقاله «حجاب نماد آزادی و فضیلت زن» را چاپ و منتشر کرد.

در این مقاله آمده است: می‌دانیم که بیشتر زنان جوامع مسلمان در اماکن عمومی لباس‌های معمولی می‌پوشند. اکنون در دنیای غیر اسلامی و مدرن زنان به زیبایی و فواید پوشیدن حجاب پی برده‌اند تا وقتی از خانه بیرون می‌روند، کسی را آزار ندهند و خود نیز مورد آزار قرار نگیرند.

این مقاله می‌افزاید: آنها این لباس‌ها را مطابق با فطرت ذاتی زنان می‌پوشند تا خود و عزت نفس خود را از اظهارنظرها و نگاه‌ها که در اماکن عمومی برهم زننده آرامش و نظم جامعه است، حفظ کنند. این رفتار واقعا ستودنی است.

در ادامه این مقاله آمده است: در هند، زنان هندو به طور سنتی از حجاب کونگات استفاده می‌کنند. رسم پوشاندن سر در ملأ عام هنوز هم به طور گسترده انجام می‌شود و امروزه در مناطق روستایی بسیار مورد توجه است. این انتخاب زنان است و نشانه پوششی است که آن‌ها می‌خواهند از طریق آن در حین ادامه تحصیل یا کار در مدرسه و دانشگاه، محیطی سالم ایجاد کنند و مانعی هم بر سر هیچ مسئولیت اجتماعی آنان نیست.

در بخشی دیگر، اشاره شده است: هند ملتی است که به دلیل احساس برادری خود مشهور است و تفاوت‌هایی در تنوع بین ادیان، فرقه‌ها، فرهنگ‌ها، زبان‌ها و آداب و رسوم مختلف در این کشور وجود دارد. این کشور برای رشد و پیشرفت خود مدیون رفتار غیرخشونت‌آمیز پدران بنیانگذار خود، مهاتما گاندی و جواهر لعل نهرو است.

انتهای پیام
captcha