مجمع بسیجیان استان یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 4038137
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳

مجمع بسیجیان استان یزد برگزار می‌شود

جانشین فرماندهی سپاه الغدیر استان یزد در امور اقشار بسیج از برگزاری مجمع بسیجیان در روز هفتم اسفندماه جاری با حضور مسئولان استان خبر داد.

مجمع بسیجیان استان یزد برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، سرهنگ حمیدرضا محدث، جانشین فرماندهی سپاه الغدیر در اقشار بسیج، امروز، 3 اسفندماه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری مجمع بسیجیان استان یزد اظهار کرد: در سند اعتلای 10 ساله بسیج ارائه راهکارها و فرصت‌ها برای نقش آفرینی بسیج بر عهده هیئات اندیشه ورز و مجامع بسیج قرار داده شده که با بهره مندی از این ظرفیت‌ها نسبت به امیدآفرینی در جامعه برای حل و رفع مسائل اقدام کرد.

وی ادامه داد: اجلاس عمومی مجمع بسیجیان استان یزد که به منظور هم افزایی اعضا و گروه های 11 گانه در شهرستان‌ها و 6 گانه مجمع شهرستان‌ها و عملکردهای اندیشه ورز و گروه‌های آینده و ارائه چهره نخبگانه بسیجیان و ترویج فرهنگ گفتمان تخصصی و مطالبه گری و رفع مشکلات اولویت دار از ساعت 8 صبح روز هفتم اسفندماه جاری با هدف ارائه و بررسی عملکرد کارگروه‌های 11 گانه در دانشگاه یزد برگزار می‌شود.

محدث افزود: ذیل مجمع 11 کارگروه تخصصی وجود دارد که مشغول به کار هستند و در قالب این مجمع نظام مسائل مرتبط با کارگروه‌های تخصصی احصا و هر ساله چندین اولویت در کارگروه‌ها در دستور کار قرار می‌دهند و با برگزاری هیئت های اندیشه ورز برای حل مسائل اقدام می‌کنند.

وی اقتصاد و زیربنایی، مدیریت و حکمرانی، سلامت، محیط زیست، گردشگری، تربیت و آموزش، علم و فناوری و تحقیقات، زنان و خانواده، رسانه و فضای مجازی، حقوقی و قضایی، سیاسی را از کمیته‌های 11 گانه برشمرد و گفت: فرایند راهبردی در این کارگروه‌ها در چهار ساحت تبیین، اهتمام و اقدام به گفتمان سازی مسائل، مطالبه گری و در نهایت به اجرای هر چه بهتر این مسائل کمک می‌شود.

جانشین فرماندهی سپاه الغدیر استان یزد در اقشار بسیج، ایجاد دبیرخانه شهید مدرس را از دیگر ظرفیت‌ها دانست و بیان کرد: این دبیرخانه به صورت ماهانه و با حضور نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان به عنوان رئیس مجمع بسیجیان، آیت الله سید محمدکاظم مدرسی به عنوان رئیس هیئت اندیشه ورز، استاندار یزد شکل می‌گیرد و همچنین مسئولان مرتبط با موضوعاتی که در دبیرخانه مطرح می شود شرکت خواهند کرد  و مسائل و مشکلات مطرح و در واقع طرح ها، راهکارها، اقدامات و راهبردها در هیئات تخصصی و اندیشه ورز ضمانت اجرایی پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه در رأس کارگروه‌ها، هیئت اندیشه ورز استان ایجاد شده که مسائل مربوط به بسیج دراین هیئت پیگیری می‌شود گفت: 13 ناحیه در شهرستان و 13 ناحیه در شهر یزد داریم که به همت این هیئات در سطح محلات نیز مسائل و مطالبات به حق مردم دنبال می شود.

محدث با اشاره به اینکه 103 پایگاه بسیج دارای هیئت اندیشه ورز هستند گفت: در تلاش هستیم همه پایگاه های بسیج دارای هیئت اندیشه ورز شوند.

وی با اشاره به اینکه 22 قشر در سطح اصناف، دانشجویی، دانش آموزی، فرهنگیان، طلاب، کارمندی، کارگری فعال هستند گفت: به تعداد اقشار بسیج هیئات اندیشه ورز نیز شکل گرفته که اعضا متناسب با قشر، صاحب نگاهی بیرونی، دارای ایده و می توانند با نگاه واقع بینانه که در کف جامعه وجود دارد، مسائل را مطرح و نسبت به رفع اقدام می کنند.

جانشین فرماندهی سپاه الغدیر استان یزد در اقشار بسیج بیان کرد: 543 مسئله توسط هیئات اندیشه ورز احصا و 54 طرح داده شده و 1750 نفر از اندیشمندان، خبرگان و نخبگان مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: امسال 10 جلسه هیئت اندیشه ورز و 18 جلسه دبیرخانه شهید مدرس تشکیل شده و از عمده مسائل مطرح شده می توان به راهکارهای ارتقای جایگاه مجلس، مدل مدیریتی صیانتی بابت انفال معدنی، زنان و خانواده، شجره طیبه، پلیس رسانه و فضای مجازی، ارتباط صنعت دولت و دانشگاه، طرح شاگردپروری که با  هدف جبران بخشی از عقب ماندگی مسائل علمی در دانشجویان با توجه به شیوع کرونا، فرآوری و صرفه جویی در مصرف آب و... اشاره کرد.

محدث با اشاره به اینکه بسیج متعلق به گروه خاصی نیست گفت: سعی می شود با استفاده از ظرفیت بسیج و ساختاری که در بسیج با حضور همه اقشار مختلف به وجود آمده بتوانیم اقدامات خوبی را در سال های آینده رقم زده و تبیین واقعی از عملکرد و دستاوردهای نظام انقلاب اسلامی شکل گیرد و با توجه به منویات رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم به آن اهداف عالیه با امید و نشاطی که به جامعه تزریق می کنیم، برسیم.

انتهای پیام
captcha