مأموریت اصلی بنیاد مسکن اجرای طرح مسکن محرومان است
کد خبر: 4038349
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱

مأموریت اصلی بنیاد مسکن اجرای طرح مسکن محرومان است

رئیس شورای مرکزی بنیاد مسکن یکی از مأموریت‌های اصلی این نهاد را تأمین مسکن برای محرومان دانست و گفت: طرح‌هایی که اکنون در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر اجرا می‌شود، همه در راستای محرومیت‌زدایی است.

طرح مسکن محرومان در کشور اجرایی می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین روحانی‌نژاد، رئیس شورای مرکزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، امروز، 4 اسفندماه در دیدار با آیت‌الله ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد با بیان اینکه یکی از مأموریت‌های اصلی بنیاد مسکن، تأمین مسکن برای محرومان است، اظهار کرد: طرح‌هایی که اکنون در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر اجرا می‌شود، همه در راستای محرومیت‌زدایی است.

وی با اشاره به وضعیت جمعیت ساکن در روستاهای استان یزد بیان کرد: جمعیت در روستاهای استان یزد بسیار کاهش یافته و به 13 درصد رسیده اما با این وجود، 55 درصد خانه‌های روستاهای استان یزد مقاوم‌سازی شده است.

روحانی‌نژاد با اشاره به ساخت 100 هزار واحد مسکن محرومان در کشور در سال 95 یادآور شد: سهم استان یزد از این تعداد هزار واحد بوده که این طرح در سال 1401 نیز اجرا خواهد شد.

آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد نیز در این دیدار اظهار کرد: مسکن‌سازی برای محرومان و افراد بی‌بضاعت کار بسیار بزرگی است به ویژه برای روستاها که متأسفانه خالی از جمعیت شده‌اند. اگر برخی دستگاه‌ها نظیر بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی طرح‌های خود را در روستاها گسترش دهند، می‌توان امید داشت که وضعیت جمعیت روستاها بهتر شود.

وی با بیان اینکه روزگاری 60 درصد جمعیت استان یزد در روستاها ساکن بودند و تولیدات کشاورزی و دامی در روستاها انجام می‌شد، افزود: این موضوع امروز تغییر کرده و 85 درصد جمعیت استان یزد در شهرها ساکن شده اند و روستاییان مایحتاج خود را از شهرها تهیه می‌کنند.

ناصری تصریح کرد: بنیاد مسکن رسیدگی به افراد بی بضاعت و فاقد مسکن را در اولویت قرار دهد و باید برای افرادی که امکان تأمین مالی مسکن را ندارند، چاره اندیشی شود. البته در یزد مشکلی به نام مهاجرپذیری وجود دارد که این موضوع علاوه بر مسائل امنیتی و ... در حوزه مسکن نیز مشکل ساز شده و حاشیه نشینی را در یزد گسترش داده و تأمین مسکن افراد بومی را دچار مشکل کرده است.

وی تأکید کرد: روستاها باید احیا شود و بنیاد مسکن در این زمینه می‌تواند نقش آفرینی بزرگی داشته باشد و این خدمت بزرگی هم به روستاها و شهرها خواهد بود.

ناصری با بیان اینکه انقلاب ما انقلاب محرومان است، گفت: دولت و دستگاه‌های مختلف باید به این مردم خدمت‌رسانی کنند زیرا این مردم همواره پشتیبان نظام و انقلاب بوده‌اند و در همه صحنه‌ها به کمک دولت آمده‌اند.

انتهای پیام
captcha