آمر به معروف باید اهل معروف باشد
کد خبر: 4038469
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۳
آیت‌الله سعیدی:

آمر به معروف باید اهل معروف باشد

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر همراهی مسئولان را می‌‍طلبد، گفت: افرادی که می‌خواهند امر به معروف کنند باید خودشان اهل معروف باشند و این ظرفیت را در خود ایجاد کرده باشند.

آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، تولیت حرم مطهر بانوی کرامتبه گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، تولیت حرم مطهر بانوی کرامت در نشست تودیع و معارفه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم که امروز چهارم اسفندماه در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار کرد:باید به مطالبات مقام معظم رهبری نوجه جدی داشته باشیم، زیرا ایشان نسبت به ظاهر قم نگران بودند و این مطالبه نباید در کنار دیگر مطالبات نادیده گرفته شود.

وی ادامه داد: برخی با انگیزه ترویج دین خدا آماده خدمت هستند و باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

امام جمعه قم با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر همراهی مسئولان را می‌خواهد، افزود: اکنون در مسئولان این دولت وجود غیرت دینی را احساس می‌کنیم به صورتی که طی ۲۰ روز طرح مهم آزادسازی حریم دریا را انجام دادند و باید همین روحیه جهادی و عزمی که در این کار وجود دارد، در برخورد با مفاسد اجتماعی نمایان شود.

سعیدی افزود: عده‌ای ناآگاه هستند و باید به آن‌ها آگاهی داد ولی عده‌ای مغرض هستند و با افراد مغرض باید برخورد قاطع کرد و اگر این جور نباشد نمی‌توان جلوی آنها را گرفت.

وی یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر امر شخصی نیست بلکه یک کار الهی و شرعی است و از خدا باید کمک بگیریم و ارتباط‌مان را با خدا خوب کنیم زیرا افرادی که می‌خواهند امر به معروف کنند باید خودشان اهل معروف باشند و این ظرفیت را در خود ایجاد کرده باشند.

انتهای پیام
captcha