صیانت از مکتب تشیع را از امام کاظم(ع) بیاموزیم
کد خبر: 4038717
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸

صیانت از مکتب تشیع را از امام کاظم(ع) بیاموزیم

امام‌جمعه یزد با بیان اینکه اگر استقامت امام کاظم(ع) نبود امروز اسمی از اسلام باقی نمانده بود گفت: امیدواریم سیره امام کاظم(ع) نیز بر ما حاکم باشد و بتوانیم در سختی‌ها، مکتب تشیع را حفظ کنیم و گسترش دهیم.

آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، امام‌جمعه یزد، امروز، 6 اسفندماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر از امام کاظم(ع) به عنوان اسوه تقوا و مقاومت یاد و اظهار کرد: ایشان در 35 سال حکومت خود چهار حاکم ظالم را پشت سر گذاشت و در دوران هارون الرشید زندان‌های بسیاری را تجربه کرد با این وجود همواره در صدد بود که به شیعیان برنامه ارائه دهد و مخفیانه یاران و شیعیان را هدایت می‌کرد و کادرسازی بین شیعیان کار امام صادق(ع) و امام کاظم(ع) بود.

وی ادامه داد: ایشان تربیت شدگان خود را به کشورهای مختلف می‌فرستادند و به‌رغم همه دشمنی‌هایی که وجود داشت، توانستند مکتب شیعه را گسترش دهند. امام خمینی(ره) دنباله‌رو امام صادق(ع) و امام کاظم(ع) بود و در شرایط سخت دست از مبارزه بر نداشت و اگر استقامت امام کاظم(ع) نبود امروز اسمی از اسلام باقی نمانده بود و در عصر معاصر نیز امام راحل همین مسیر را رفت. امیدواریم راه و رسم امام کاظم(ع) بر ما و حکومت ما حاکم باشد و بتوانیم در سختی‌ها، مکتب تشیع را حفظ کنیم و گسترش دهیم.

امام‌جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب بیان کرد: یکی از موارد مورد تأکید ایشان، استمرار انقلاب است که باید روی این مسئله به شکل جدی کار کنیم زیرا برنامه دشمنان این است که اگر یک زمینه ایمانی در انسان‌ها و کشورها به وجود آید، اجازه ندهند استمرار داشته باشد.

ناصری بیان کرد: انقلاب ما نیز با این اتفاق مواجه شد و از همان ابتدای شکل گیری با زندان و شکنجه و انواع مبارزه نمی‌خواستند اجازه دهند که انقلابی اسلامی در ایران شکل گیرد اما وقتی استقامت امام و مبارزان را دیدند، نتوانستند کاری از پیش ببرند. امام مرتب مراقبت کرد که انقلاب و مبارزات آن از مسیر خود خارج نشود تا از بندگی طاغوت به بندگی خدا رسیدیم و توانستیم ریشه استکبار و استعمار را از این کشور کوتاه کنیم و این تحول بزرگ که آرزوی ائمه معصومان بود، محقق شد و امروز شاهد استقرار نظام اسلامی و مکتب شیعه در کشور هستیم و این مهم با انقلاب اسلامی محقق شد.

وی یادآور شد: کشور ما امروز در زمینه‌های صنعتی، دفاعی، علمی، پزشکی و ... از بسیاری از کشورها پیشی گرفته و این در مقایسه ای با سایر کشورها مشخص می‌شود و ما به الگویی در این زمینه تبدیل شده ایم و دشمنان که این پیشرفت‌ها را می‌بینند در صدد ایجاد نا امیدی و یأس و ایجاد مشکلات اقتصادی در کشور هستند و از ظرفیت فضای مجازی در این زمینه استفاده می‌کنند.

امام‌جمعه یزد بأ تاکید بر اینکه ما باید در این مسیر مقاوم باشیم، با اشاره به آیه «إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِي كُنْتُمْ تُوعَدُونَ» اظهار کرد: پروردگار ما خدا است و ما با توکل به خدا استقامت خواهیم کرد همانطور که ائمه و پیشوایان ما مقاومت کردند.

ناصری تصریح کرد: بسیاری از مبارزان و علمای ما شکنجه‌های بسیار شدند اما ایستادند و گفتند که ما حاکمیت الله را می‌خواهیم. خداوند متعال وعده داده که اگر در راه خدا استقامت کنید، ملائک را به کمک شما می‌فرستیم همان‌گونه که این اتفاق را در طول 40 سال گذشته شاهد بوده ایم. راه ما راه خدا و یاری دین خدا و احیای کلمه الله و ایجاد عدالت و ارزش‌ها و اخوت و برادری و از بین رفتن بی عدالتی و فساد است بنابراین خوف نداریم و از مظاهر زور دنیا و طاغوت‌ها نمی‌هراسیم بنابراین مردم به دروغ‌های فضای مجازی توجه نکنند و فریب دسیسه‌های دشمنان را نخورند.

وی ادامه داد: مسئولان موظف هستند که کار خود را درست انجام دهند و خود را در برابر خون شهدا و انقلاب مسئول بدانند و خیانت و کم‌کاری نکنند و دست مردم را گرفته و انقلاب را به پیش ببرند زیرا ضرر زدن به انقلاب، ضرر زدن به خون هزاران شهید است.

انتهای پیام
captcha