دعوت از گروه‌‌های مردمی برای فرهنگ‌سازی در زمینه امر به معروف
کد خبر: 4039019
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۳

دعوت از گروه‌‌های مردمی برای فرهنگ‌سازی در زمینه امر به معروف

دبیر جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم در رابطه با برنامه ستاد برای مردمی‌ شدن امر به معروف و نهی از منکر، گفت: امر به معروف ذاتا مردمی است. برنامه ما برای مردمی شدن این موضوع این است که از تمام تشکل‌ها، نهادها، گروه‌ها و مراکز مردمی فعال در این امر دعوت می‌کنیم تا این فرهنگ، عمومی و مردمی شود.

نشست خبری گرجی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر قمبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی‌اصغر گرجی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم طی نشست خبری با اصحاب رسانه که هفتم اسفندماه در سالن جلسات ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم برگزار شد، بیان کرد: در باب اهمیت امر به معروف و نهی از منکر سخن فراوان گفته شده است، اما باید به نگاه‌های به‌روز در امر معروف و نهی از منکر مفصل نیز توجه کنیم.

وی گفت: گاهی نگاه‌ها به امر به معروف و نهی از منکر قدیمی و منسوخ است؛ درست است که مبحث امر به معروف و نهی از منکر از صدر اسلام وجود داشته و توصیه قرآن است، اما همانگونه که هر چه جلوتر می‌رویم، نگاهمان به تمام واقعیت‌ها دقیق‌تر، علمی‌تر و جدیدتر می‌شود، اگر تصور و درک دقیقی از امر به معروف و نهی از منکر بخواهیم باید یک نگاه علمی و به‌روز به آن داشته باشیم که در نشست‌های آینده در رابطه با این موضوع صحبت خواهیم کرد.

گرجی ادامه داد: بحث دوم موضوع اهمیت شهر و استان قم است؛ شهر قم چه از نگاه روایات و بزرگان و چه از نگاه بین‌المللی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و از آن به‌عنوان آشیانه آل پیامبر(ص) یاد شده است، در نتیجه این شهر حرمت ویژه‎‌ای را می‌طلبد؛ مقام معظم رهبری نیز در بیانات 19 دی‎ماه 97 در جمع مردم قم فرمودند: قم مرکز، مادر و سرچشمه انقلاب است که این تعابیر را تا به حال در مورد هیچ شهری به کار نبرده‌اند.

 دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم افزود: از طرفی قم قرن‌هاست به‌عنوان مرکز علمی جهان تشیع و محل انتشار معارف اهل بیت(ع) مطرح می‌شود، لذا باید نگاه و احساس وظیفه نسبت قم متفاوت باشد که این نشان‌دهنده مسئولیت خطیر و مهمی است.

وی در رابطه با برنامه ستاد برای مردمی شدن امر به معروف و نهی از منکر، گفت: امر به معروف ذاتا مردمی است و قرآن کریم امر به معروف را در کنار اقامه نماز و پرداخت زکات بیان می‌کند؛ برنامه ما برای مردمی شدن این موضوع این است که از تمام تشکل‌ها، نهادها، گروه‌ها و مراکز مردمی فعال در این امر دعوت می‌کنیم تا این فرهنگ، عمومی و مردمی شود.

گرجی در رابطه با ایجاد پشتوانه و حمایت از آمران به معروف و نهی از منکر، بیان کرد: مجلس شورای اسلامی در سال 94 قانون جامعی را در این زمینه تصویب کرده است، ما نیز باید مراقب باشیم قانونی عمل کنیم که البته نسبت به این قانون دو خلأ وجود دارد؛ اول آشنایی آمران به معروف و ناهیان از منکر با این قانون و دوم آشنایی مردم با این قانون است که باید با اقداماتی مؤثر این قانون به اطلاع این دو گروه برسد؛ همچنین در مدیریت جدید، تشکیل شعب مخصوص امر به معروف و نهی از منکر در دادگستری‌ها پیگیری خواهد شد.

وی در پایان با تأکید بر اینکه اولویت اصلی ما قبل از مسائل کشوری، رسیدگی به امور مربوط به شهر قم است، گفت: بنده به دلیل اینکه قصد دارم حضور حداکثری در ستاد داشته باشم فعلا قصد تعیین جانشین ندارم مگر به‌صورت موردی و نیز افرادی که پیش از این در ستاد فعالیت داشتند در همان سمت باقی خواهند ماند مگر در صورتی که این افراد دیگر قادر به همکاری با ما نباشند.

انتهای پیام
captcha