برنامه‌های هفته تربیت اسلامی در یزد تشریح شد
کد خبر: 4039024
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۷

برنامه‌های هفته تربیت اسلامی در یزد تشریح شد

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد از اجرای برنامه‌های هفته تربیت اسلامی در دو بخش اصلی تکریم و تجلیل از همکاران و تبلیغ و ترویج فعالیت‌های تربیتی خبر داد.

حسینعلی ملانوری، معاون فرهنگی آموزش و پرورش یزدبه گزارش ایکنا از یزد، حسینعلی ملانوری، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، 7 اسفندماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته تربیت اسلامی در دو بخش تکریم و تجلیل از همکاران و تبلیغ و اطلاع رسانی فعالیت‌ها اجرایی می‌شود اظهار کرد: تجلیل از پیشکسوتان امور تربیتی در روز 14 اسفندماه از جمله برنامه‌ها خواهد بود.

وی ادامه داد: در حاشیه این مراسم از کتاب «برپا» که در قالب خاطرات و تجارب یکی از مربیان تربیتی به رشته تحریر درآمده، نیز رونمایی خواهد شد و ان شاءالله این برنامه در راستای ثبت تاریخ شفاهی همکاران بویژه مربیان امور تربیتی تداوم خواهد داشت.

ملانوری بازدید از خانواده مربیان، معلمان تربیتی و مشاوران پیشکسوت و اهدای یک هزار جلد کتاب به همکاران پرورشی در سطح استان را از دیگر برنامه‌ها دانست که با برپایی پویش کتابخوانی با موضوعات درج شده در این کتاب ویژه مربیان تربیتی، مشاوران مدرسه و معاونان پرورشی همراه خواهد بود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد دیدار با آیت الله ناصری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد و همچنین مهران فاطمی استاندار یزد، برگزاری یادواره لاله‌های روشن در اشکذر، اجرای هفت برنامه در هفت شب از شبکه شاد برای خانواده‌ها و دانش آموزان و معلمان با رویکر تبلیغ و ترویج حوزه تربیتی و مشاوره آسیب‌های اجتماعی را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد.

وی با اشاره به برپایی پویش نهج البلاغه گفت: در این پویش به مضامین نهج البلاغه بویژه نامه 31 حضرت علی (ع) و همچنین مضامین اجتماعی این کتاب توجه خواهد شد.

ملانوری پویش کتابخوانی ویژه همکاران فرهنگی، کارگاه‌های توانمندسازی ویژه اولیای دانش آموزان و مربیان، استفاده از ظرفیت کنگره ملی شهدای دانش آموزدر راستای تعمیق باورها و توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در این هفته را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و گفت: پرداختن به نقش و جایگاه مربیان تربیتی ویژه اولیای دانش آموزان با توجه به اینکه 5 ساحت از 6 ساحت مندرج در سند تحول آموزش و پرورش به طور مستقیم و واضح در حوزه تربیتی مورد نظر قرار گرفته، لذا از رسانه‌ها درخواست می‌شود در خصوص تغییر گفتمان و نوع مطالبه خانواده‌ها از مجموعه آموزش و پرروش و مدارس تلاش کنند تا نوع مطالبه خانواده‌ها فقط در حوزه علمی و آموزشی نباشد و از تک ساحتی به مطالبه تمام ساحتی تغییر پیدا کند.

وی فعالیت 20 دارالقرآن، 25 کانون فرهنگی و تربیتی، 10 اردوگاه فعال دانش آموزی، فعالیت 1570 خط نماد در زمینه سلامت روان و مراقیت اجتماعی دانش آموزان را یادآور شد و با اشاره به اینکه یزد به عنوان پایگاه انتظار و مهدویت در کشور معرفی شده در زمینه طرح تربیت مهدوی نکاتی را بیان کرد .

ملانوری از برگزاری مسابقه کشوری نوای یار، جشنواره استانی بیعت در غربت، آزمون مسابقه کتابخوانی عطر انتظار در روزهای 12 و 19 اسفندماه جاری، آغاز ثبت نام جشنواره ملی مشق انتظار، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری در 83 رشته از 10 اسفندماه خبر داد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در زمینه نیروی موجود مشاور در مدارس، از فعالیت 138 نیروی زن و 76 نیروی مرد در مدارس خبر داد و گفت: بر اساس دستورالعمل نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش متوسطه اول به شکل رسمی از نیروی مشاوره برخوردار هستند و با توجه به اینکه حضور مشاور در مدارس ابتدایی به شدت نیاز و احساس می‌شد، طرح نیروهای رابط مشاوره اجرایی شده و رابطان هسته‌ای مشاوره در مدارس ابتدایی استان در حال ارائه خدمت هستند.

معاون اداره کل آموزش و پرروش استان یزد با اشاره به اینکه اکثریت مدارس استان در متوسطه دوم و هنرستان‌ها و ابتدایی از حضور مشاوران تمام وقت بی بهره هستند گفت: در حال حاضر 894 مربی و معاون پرورشی در سطح مدارس استان یزد مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به فعالیت 1108 نفر در حوزه پرورشی، از کسری قریب به ۱۰ درصدی نیروهای استانی این بخش در استان خبر داد و گفت: با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته جذب نیروی مربی پروررشی از طریق دانشگاه فرهنگیان ۵۰ درصد افزایش یافته و امیدواریم خلأ کمبود نیرو در سال‌های آینده به تدریج برطرف شود.

انتهای پیام
captcha