۳۷۸ هزار بسته معیشتی توسط بسیج سازندگی لرستان توزیع شد
کد خبر: 4039282
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۲
از ابتدای شیوع کرونا تاکنون؛

۳۷۸ هزار بسته معیشتی توسط بسیج سازندگی لرستان توزیع شد

رئیس سازمان بسیج سازندگی لرستان با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۳۷۸ هزار بسته معیشتی به ارزش هر بسته ۵۰۰ هزار تومان توسط بسیج سازندگی لرستان توزیع شده است، گفت: توزیع ۳۴ هزار بسته لوازم‌التحریر، ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ماسک از دیگر خدمات بسیج سازندگی لرستان است.

احسان جهانبخش، مسئول بسیج سازندگی لرستانبه گزارش ایکنا لرستان، احسان جهانبخش، رئیس سازمان بسیج سازندگی لرستان، یک‌شنبه، ۲۸ اسفند در نشست مشترک مسئولان بسیج سازندگی لرستان با مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان و مسئولان دفاتر تسهیل‌گری خرم‌آباد با تسلیت شهادت امام موسی بن جعفر(ع)، اظهار کرد: از خصوصیات امام موسی‌کاظم(ع)، کمک به افراد مقروض، فقرا و محرومان بود به طوری‌که آن حضرت علاوه بر حمایت مالی از دوستان و شیعیان به مخالفان خود نیز کمک می‌کرد و ما نیز به‌عنوان بسیج سازندگی به تأسی از این امام همام وظایف خود را در این راستا انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه در دین ما بهترین کار جهاد است، افزود: در این برهه از زمان مقام معظم رهبری جهاد تبیین، ارائه خدمات به محرومان و جهاد اقتصادی را مطرح می‌کنند و بسیج سازندگی در خط مقدم این فعالیت‌ها است.

جهانبخش با اشاره به اینکه دفاتر تسهیل‌گری به طور جدی پیگیر مشکلات مردم هستند، افزود: بسیج سازندگی دستگاه اجرایی و عضو شورای برنامه‌ریزی و کارگروه اشتغال است که در چند عرصه فعالیت دارد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی لرستان با تأکید بر اینکه روستاها و مناطق محروم حوزه اصلی فعالیت بسیج سازندگی است به فعالیت دو هزار و ۷۵۰ گروه جهادی در سطح استان اشاره کرد و گفت: برای ساختارمند شدن فعالیت‌های گروه‌های جهادی هر دفتر تسهیل‌گری، یک گروه جهادی تشکیل دهد.

وی با بیان اینکه ۷۰۷ صندوق قرض‌الحسنه بسیج سازندگی لرستان با ۳۰ هزار عضو و ۱۸ میلیارد تومان آورده در سطح استان فعال هستند، افزود: دو برابر این آورده تسهیلات بانکی به اعضای صندوق‌های قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود این در حالی است که اعتبارات تبصره ۱۶ هم می‌توان این صندوق‌ها را تقویت کرد.

جهانبخش با تأکید بر اینکه بسیج سازندگی در محرومیت‌زدایی در حاشیه شهرها ماموریت ذاتی دارد، افزود: در مدت دو ماه اخیر در دره اسدآبادی در انتهای خیابان سرباز کارهای مؤثری انجام شده و معبر آن باز شد این در حالی است که در همین مکان یک کارگاه خیاطی راه‌اندازی و ۲۰ نفر از زنان سرپرست خانوار منطقه اسدآبادی در آن مشغول به فعالیت هستند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی لرستان به ساخت معابر پلکانی منطقه حاشیه‌ای علی‌آباد خرم‌آباد اشاره کرد و گفت: کارگاه خیاطی در دره‌گرم خرم‌آباد راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۳۷۸ هزار بسته معیشتی به ارزش هر بسته ۵۰۰ هزار تومان توسط بسیج سازندگی لرستان توزیع شده است، گفت: توزیع ۳۴ هزار بسته لوازم‌التحریر، ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ماسک از دیگر خدمات بسیج سازندگی لرستان است.

جهانبخش با اشاره به اینکه اطلس جامع محرومیت لرستان در حال تدوین است که در این راستا نیازمند مساعدت استانداری هستیم، اضافه کرد: جلسات بسیج سازندگی و دفاتر تسهیل‌گری به صورت محله‌محور برگزار شود.

انتهای پیام
captcha