طرح ملی «لاله‌های روشن» در اشکذر اجرا شد
کد خبر: 4039286
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۹

طرح ملی «لاله‌های روشن» در اشکذر اجرا شد

، طرح ملی «لاله‌های روشن» ویژه شهیدان شاخص جعفری نسب و محمد مختاری، به مناسبت هفته تربیت اسلامی با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستان اشکذر در آموزشگاه الزهرا(س) صدرآباد رستاق برگزار شد.

طرح ملی لاله‌های روشن در شهرستان اشکذر اجرا شدبه گزارش ایکنا از یزد، طرح ملی «لاله‌های روشن» ویژه شهیدان شاخص جعفری‌نسب و محمد مختاری، امروز، 8 اسفندماه به مناسبت هفته تربیت اسلامی با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستان اشکذر در آموزشگاه الزهرا(س) صدرآباد رستاق برگزار شد.

این مراسم به همت مدیریت آموزش  و پرورش شهرستان اشکذر و واحد مقاومت بسیج شادروان کاظم اسلامی آموزشگاه الزهرا(س) و با هدف معرفی شهدای فرهنگی به نسل جدید، آشنایی با سیره عملی شهدا، ترویج و تعمیق فرهنگ غنی و حیات‌بخش ایثار و شهادت برگزار شد.​​​​​​​

یادآور می‌شود شهید عباس جعفری نسب اشکذری دوم فروردین ۱۳۴۴، در شهرستان اشکذر به دنیا آمد. پدرش علی­بمان، کشاورز بود و مادرش گوهر نام داشت. دانش آموز چهارم متوسطه بود. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. هجدهم بهمن ۱۳۶۱، با سمت آرپی‌جی‌زن در رقابیه بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید. پیکرش مدت‌ها در منطقه برجا ماند و هجدهم آذر ۱۳۶۹، پس از تفحص در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده ­شد.  

شهید محمدحسین جعفری نسب اشکذری دوم فروردین ۱۳۳۰ در شهرستان اشکذر به دنیا آمد. پدرش علی­بمان، کشاورز بود و مادرش گوهر نام داشت. تا پایان دوره متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت. آموزگار بود. ازدواج کرد و صاحب چهار پسر و دو دختر شد. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. بیست­ و سوم اسفند ۱۳۶۳، با سمت مسئول واحد تبلیغات گردان در جزیره مجنون عراق بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید. پیکر او را در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپردند.  

شهید محمد مختاری حسن آباد دوم خرداد ۱۳۴۲، در روستای حسن آبادرستاق از توابع شهرستان اشکذر به دنیا آمد. پدرش غلامحسین، سرایدار مدرسه بود و مادرش فاطمه نام داشت. تا سوم متوسطه در رشته راه و ساختمان درس خواند. کارگر کارخانه بود. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. بیستم اردیبهشت ۱۳۶۱، با سمت تک‌تیرانداز در خرمشهر به شهادت رسید. مزار او در گلزار شهدای خلدبرین شهرستان یزد واقع است.

انتهای پیام
captcha