ضرورت تشکیل دبیرخانه دائمی امر به معروف در کیش
کد خبر: 4040097
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱

ضرورت تشکیل دبیرخانه دائمی امر به معروف در کیش

امام جمعه کیش بر ضرورت تشکیل دبیرخانه دائمی امر به معروف و نهی از منکر در این جزیره تأکید کرد.

پپپپپستاد امر به معروف کیش

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام احمد حسن‌زاده، امام جمعه کیش، امروز، 12 اسفندماه، در ستاد احیای امر به معروف نهی از منکر این جزیره، اظهار کرد: تشکیل دبیرخانه دائمی امر به معروف و نهی از منکر در این جزیره برای ادای کامل این فریضه الهی، امری ضروری است.

وی افزود: این دبیرخانه باید در راستای پیگیری مصوبات ستاد امر به معروف و نهی از منکر جزیره تشکیل شده تا با گزارش‌گیری از دستگاه‌های عضو، جامعه را به سمت ادای این فریضه هدایت کند. انتظار می‌رود فعالیت این دبیرخانه به رفع کاستی‌ها و نقص‌ها و تقویت نقاط قوت ادای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جزیره کیش منتج شود.

امام جمعه کیش با بیان اینکه ادای فریضه امر به معروف و نهی از منکر به نفع همه اقشار جامعه بوده و موجب ارتقای امنیت اجتماعی می‌شود، تصریح کرد: اقدامات ستاد امر به معروف و نهی از منکر در راستای قرار گرفتن جزیره بر روی ریل ترقی و پیشرفت همراه با معنویات است.

حسن‌زاده عنوان کرد: با توجه به برخی هنجارشکنی‌ها در حوزه حجاب و عفاف از سوی برخی مسافران در کیش لازم است دست‌اندرکاران جزیره تدابیری را اتخاذ کنند تا با تحقق فریضه امر به معروف و نهی از منکر به سمت نهادینه شدن فرهنگ رعایت این موازین حرکت کنیم.

شيخ يعقوب شمس، امام جمعه اهل سنت جزیره کیش نیز در این ستاد بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از دغدغه‌های اصلی هر مؤمنی است و اگر در جامعه محقق شود آن اجتماع به سمت سلامتی حرکت می‌کند. در تمام زمینه‌های انحرافی ازجمله انحرافات اقتصادی، گران‌فروشی، بی‌حجابی، ربا و رشوه در جامعه نیازمند امر به معروف و نهی از منکر هستیم، چراکه تاریخ نشان داده رعایت نکردن آن باعث هلاک شدن بسیاری از جوامع می‌شود.

وی یادآور شد: نباید فراموش کنیم که جزیره کیش به واسطه گردشگرپذیر بودن، روزانه شاهد حضور هزاران گردشگر است و از این رو باید فریضه امر به معروف جدی‌تر گرفته شود.

انتهای پیام
captcha