رونمایی از روایتی ۴۰ ساله از خدمت معلمی
کد خبر: 4040675
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳

رونمایی از روایتی ۴۰ ساله از خدمت معلمی

در مراسمی با حضور جمعی از مسئولان از کتاب «برپا» روایت زندگی اصغر بمانی، معلم، هنرمند و مربی پرورشی دهه شصت رونمایی شد.

روایت 40 سال خدمت تربیتی معلم یزدی رونمایی شدبه گزارش ایکنا از یزد، در مراسمی، امروز، 15 اسفندماه و با حضور جمعی از مسئولان از کتاب «برپا» روایت زندگی اصغر بمانی، معلم، هنرمند و مربی پرورشی دهه شصت رونمایی شد.

حسینعلی ملانوری، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در این مراسم با اشاره به فعالیت 1108 نفر در واحد پرورشی این نهاد به ثبت تاریخ شفاهی معلمان تربیتی اشاره کرد و گفت: این اقدام امسال به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت و کتاب «برپا» روایت زندگی استاد بمانی منتشر و رونمایی و تجارب ارزنده این معلم بزرگوار در قالب کتاب در اختیار نسل آینده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در واقع ثبت تاریخ شفاهی یزد میراث ماندگاری برای آیندگان است که بدانند در تاریخ شفاهی یزد چه گذشته و یکی از سرفصل‌ها مبحث امور تربیتی است و لذا بر اساس سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب بحث امورتربیتی به جد دنبال خواهد شد.

ملانوری افزود: یکی از اقداماتی که در این راستا انجام شد چاپ کتاب برپا، مجموعه ای از خاطرات یکی از چهره‌های ماندگار تربیتی، استاد اصغر بمانی است که تجارب خود را برای بهره‌مندی عموم عرضه کردند و لذا این کتاب برای آیندگان مورد استفاده خواهد بود.

محمدکاظم رحیمی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این نشست با اشاره به تأثیر مباحث تربیتی در جامعه گفت: در این حوزه ورود و حضور جوانان پرانرژی، توانمند، مبتکر، صاحب ایده و دارای طرح‌های فرهنگی و مهمتر از همه فاصله سنی کم با مخاطب است که می‌توان موفقیت را مشاهده کرد. 

وی بر جمع آوری خاطرات و تجارب معلمان و مربیان تربیتی که می‌تواند برای نسل آینده مثمر ثمر باشد، تأکید کرد و آن را اقدامی ارزشمندی خواند.

حجت‌الاسلام مظفر سالاری، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان یزد نیز با اشاره به سابقه دوستی 50 ساله با اصغربمانی گفت: ایشان 40 سال به عنوان معلم تربیتی در مدارس استان فعالیت داشتند و قریب به 50 سال سابقه قصه‌گویی برای کودکان و نوجوانان را دارند زیرا که از همان سال‌های دوم و سوم و هنگام زنگ‌های تفریح به بیان قصه‌گویی می‌پرداختند.

یادآور می‌شود این مراسم که با برنامه‌های متنوعی همچون گروه سرود دانش‌آموزی، اجرای نمایش و ... همراه بود، از کتاب برپا به قلم سید مرتضی میر عزآبادی رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha