طرح طراوت به احیای کارکرد مساجد کمک می‌کند
کد خبر: 4040816
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱

طرح طراوت به احیای کارکرد مساجد کمک می‌کند

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد گفت: طرح طراوت می‌تواند گامی مؤثر برای خودکفایی مسجد باشد و به نحوی باعث جذب جوانان به مساجد و احیای کارکردهای مساجد شود.

مجتبی صداقت، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزدبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام مجتبی صداقت، سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد، امروز، 15 اسفندماه در نشست حجت‌الاسلام سالاری، رئیس کانون‌های مساجد استان با آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد به مناسبت سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری با اشاره به اهمیت توجه به مساجد در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: بین فعالیت مساجد در محلات و کاهش آسیب‌های اجتماعی رابطه بسیار زیادی وجود دارد که این را از طریق تحقیق و بررسی‌های میدانی به خوبی می‌توانیم مشاهده کنیم.

وی ادامه داد: در شهر تهران بیش از دو هزار مسجد وجود دارد که منطقه 14 شهرداری تهران دارای بیشترین مسجد و منطقه سه تهران نیز کمترین میزان مسجد را در خود جای داده است. بررسی‌ها نشان داد که بیشترین آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی و سیاسی مربوط به منطقه سه تهران و کمترین آسیب‌ها نیز مربوط به منطقه 14 تهران بود که همین امر نشان دهنده نقش مسجد در کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتباط مستقیم با آن بود.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد بیان کرد: ما معتقد هستیم که هر محله‌ای که مسجد فعال داشته باشد به شدت شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد بود و نقش تربیتی مساجد نیز به مراتب زیاد است.

صداقت گفت: عدم فعالیت مساجد و بالا رفتن سن افراد متولی در مساجد از جمله عوامل کم رنگ شدن مساجد در جامعه است که باید به سمتی برویم که این مکان‌های مذهبی را فعال کنیم و جذب جوانان و نوجوانان را نیز داشته باشیم.

وی بیان کرد: مسجد باید خودکفا باشد و بتواند بدون حمایت‌های دولتی نیز فعالیت‌های فرهنگی و هنری خود را دنبال کند.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد ادامه داد: طرح طراوت می‌تواند گامی در جهت این خودکفایی باشد و به نحوی جذب جوانان به مساجد و احیای کارکردهای مساجد را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام
captcha