سیره بزرگان دین در بخشش ملاک عمل باشد
کد خبر: 4040990
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹

سیره بزرگان دین در بخشش ملاک عمل باشد

امام جمعه یزد گفت: بزرگان دین ما به نحوی بخشش و انفاق می‌کردند که فرد نیازمند شرمنده و خجالت زده نشود و این سیره باید ملاک عمل ما در کمک به بندگان خدا باشد.

سیره بزرگان دین در بخشش ملاک عمل باشدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، امروز، 16 اسفندماه در جمع دانش آموزان دبیرستان دخترانه شاهد اظهار کرد: کمک به یکدیگر در تنگدستی‌ها از خلقیات الهی است و خداوند هرکس را که به نیازمندان انفاق و به آنها کمک کند را دوست دارد.

وی با اشاره به روایتی که به بخشش امام حسین(ع) اشاره دارد، افزود: بزرگان دین ما به نحوی بخشش و انفاق می‌کردند که فرد نیازمند شرمنده و خجالت زده نشود و این سیره باید ملاک عمل ما در کمک به بندگان خدا باشد.

ناصری، بخشش در حین تنگدستی را دارای آثاری ارزشمند دانست و گفت: هرکه در تنگدستی انفاق کند، خداوند چندین برابر مال انفاق شده را به او می‌رساند و این برای بندگان واقعی خدا ثابت شده است.

امام جمعه یزد ادامه داد: این سنت خدای متعال است که به افرادی که به نیازمندان کمک می‌کنند، هم در دنیا و هم در آخرت به آنها کمک می‌کند.

وی افزود: بخشش صفت خدای متعال است و بی منت کار کردن و رسیدگی به دیگران در خفا و حفظ آبروی افراد بسیار ارزشمند است و خداوند متعال این صفت را بسیار دوست دارد.

ناصری یادآور شد: امیدواریم همه ما بتوانیم به هر طریقی که می‌توانیم نسبت به یکدیگر عنایت داشته باشیم و در گرفتاری‌ها دستگیر یکدیگر باشید و اطمینان داشته باشید که خداوند متعال دستگیر خیران خواهد بود.

امام جمعه یزد، مردم ایران به ویژه استان یزد را مردمی خیر و نیکوکار دانست و گفت: این مردم در همه صحنه‌ها حضور داشته اند و هر کجا نیازی به کمک آنها بوده، به میدان آمده اند.

انتهای پیام
captcha