ارائه خدمات اجتماعی مرکز اسلامی ادمونتون کانادا به نیازمندان
کد خبر: 4040995
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰

ارائه خدمات اجتماعی مرکز اسلامی ادمونتون کانادا به نیازمندان

یک مرکز اسلامی در ادمونتون کانادا با همکاری چند نهاد از ادیان دیگر، به افراد نیازمند و بی‌خانمان پیرو همه ادیان خدمات اجتماعی ارائه می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از سنت آلبرتا تودی، یک مرکز اسلامی در ادمونتون کانادا با احقاق حق همسایگان خود به مردم در سختی‌های زندگی کمک و در عین حال با آن‌ها با دلسوزی و مراقبت سازنده رفتار می‌کند.

مرکز منابع اسلامی ادمونتون (The Edmonton Islamic Resource Center) در پاسخ به درخواست‌های سایر سازمان‌هایی که با جمعیت‌های آسیب‌پذیر و به حاشیه رانده شده کار می‌کنند، ایجاد شد.

اکنون، این سازمان به عنوان یک همکاری بین ادیان سازمان‌های مسلمان، جامعه یهودی، چند سازمان و  کلیسای مسیحی و نهادهای وابسته به برخی دیگر از ادیان فعالیت می‌کند.

سلوه قادری، مدیر مسجد الرشید که تحت نظارت این مرکز فعالیت می‌کند می‌گوید: ما یک نهاد اجتماعی نیستیم اما حجم کاری که با آن سر و کار داریم ما را مجبور کرد که یک نهاد اجتماعی باز کنیم. ما آن را EIRC می‌نامیم.

قادری با بیان حکایتی تلخ‌تر در مورد بی‌خانمانی و سلامت روان، از این پناهگاه اضطراری می‌خواهد تا در مورد مکان‌های مناسبی که با جمعیت‌های آسیب‌پذیر سر و کار دارند اطلاع‌رسانی کند.

وی افزود: ما راه درازی را پیموده‌ایم تا مردم احساس راحتی کنند، اما مسائل اجتماعی مانند بی‌خانمانی، خشونت خانگی و مسائل اجتماعی محلی برای ما جدید هستند. تعداد موارد تازه اکنون بسیار زیاد است از این رو مجبور شدیم مرکز منابع اسلامی ادمونتون را باز کنیم.

کمک به دیگران برای هر دو طرف مفید است، چنانکه که یکی از داوطلبان در مورد مشارکت خود در EIRC و کار آن می‌گوید: من هدفم را پیدا کردم. کاری را که می‌خواهم در زندگی انجام دهم پیدا کردم. می‌خواهم به این افراد کمک کنم.

پیش از این چندین مسجد و مرکز اسلامی در ادمونتون نیازهای بی‌خانمان‌ها را تأمین کرده‌اند. در ژانویه 2020، مسجد الرشید در هوای سرد زمستانی درهای خود را به روی افراد کارتن‌خواب و بی‌خانمان باز کرد. این مسجد یک سال پیش از آن در فوریه 2019، درهای خود را برای پناه دادن به نیازمندان و بی‌خانمان‌های پیرو همه ادیان باز کرد.

انتهای پیام
captcha