پویش «اهدای کتاب، اهدای دانایی» در یزد آغاز شد
کد خبر: 4041125
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸

پویش «اهدای کتاب، اهدای دانایی» در یزد آغاز شد

پویش «اهدای کتاب، اهدای دانایی» با هدف تقویت جریان گردش کتاب در جامعه و در نتیجه افزایش سرانه مطالعه در استان یزد اجرایی می‌شود.

پویش «اهدای کتاب، اهدای دانایی» در یزد آغاز شدبه گزارش ایکنا از یزد، پویش «اهدای کتاب، اهدای دانایی» در راستای ترویج فرهنگ حسنه اهدای کتاب و با هدف غنی‌سازی منابع کتابخانه‌ای و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد اجرا می‌شود.

در قالب این پویش مردم استان می‌توانند کتاب‌هایی که مطالعه کرده‌اند را در اختیار دیگران  قرار دهند تا آنها نیز بتوانند از این کتاب‌ها استفاده کنند.

این پویش به تقویت جریان گردش کتاب برای افزایش سرانه مطالعه کمک شایانی خواهد کرد و اقدامی مؤثر برای احیا و تقویت سنت حسنه نذر کتاب یا وقف در گردش کتاب و هدیه دادن کتاب به عنوان یک فعالیت فرهنگی است.

از عموم مردم برای پیوستن به پویش «اهدای کتاب؛ اهدای دانایی» دعوت شده است تا نگاهی به قفسه‌های کتابخانه منزل و کمدهای خود بیندازند و کتاب‌هایی که مطالعه کرده‌اند و از آن مطالبی فرا گرفته‌اند، را برای اشاعه این حس خوب و به اشتراک گذاری آن تا 12 فروردین ماه سال آینده، به کتابخانه‌های محل زندگی خود اهدا کنند و با مراجعه به کتاب فروشی‌های پاتوق آسمان و کتابسرای ملک کتاب‌های کهنه را با کتاب‌های نو تعویض کنند.

انتهای پیام
captcha