دیدار دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با امام‌جمعه یزد
کد خبر: 4041399
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸

دیدار دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با امام‌جمعه یزد

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد دیدار کرد.

غربی‌ها سطحی‌نگری و بی‌هویتی را در بین دانش‌آموزان دنبال می‌کنندبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، امروز، 17 اسفندماه در دیدار حسین تاریخی، دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان اظهار کرد: برنامه‌های انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی در استان یزد مناسب بوده و امیدواریم به همین شکل ادامه پیدا کند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه این برنامه‌ها نباید منحصر به این مجموعه باشد افزود: ما نباید در برنامه‌هایمان اطراف خود را بنگریم بلکه تمام جوانان و نوجوانان را شامل شود تا بتوانیم بهره‌گیری بهتری داشته باشیم.

ناصری با اشاره به اینکه در حال حاضر و با وجود بیماری کرونا آسیب‌های جدی به برنامه‌های دینی وارد شده است عنوان کرد: کرونا باعث کمرنگ شدن حضور مردم و جوانان در مساجد شد و بین مردم و روحانیت و مساجد فاصله ایجاد کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد بیان کرد: استان دارالعباده یزد همیشه در طول سال شاهد برگزاری برنامه‌های مذهبی بوده و در سطح استان هر روز مراسم‌های روضه و برنامه‌های مذهبی برگزار می‌شد ولی کرونا باعث شد تا کمتر شاهد این برنامه‌های ارزشمند باشیم و همین مسئله سبب ایجاد فاصله بین قشر مذهبی جامعه و نسل جوان و مردم شده است.

وی اضافه کرد: متأسفانه در این شرایط می‌بینیم که دانش آموزان با استفاده از فضای مجازی باید به دنبال تحصیل خود باشند و ما نیز برنامه‌ریزی مناسبی برای این قشر نداشتیم تا بتوانیم این خلأ ایجاد شده را پر کنیم و دشمن با پرداختن به مسائل ضد دین و ضد اخلاقی، نسل جوان را گرفتار کرده است.

امام جمعه یزد با بیان اینکه در استان یزد 260 هزار دانش آموز در حال تحصیل هستند، گفت: از جمعیت 260 هزار نفری، تعداد کمی در مجموعه‌های مذهبی فعالیت می‌کنند و به همین علت باید برنامه‌ریزی و تلاش شود تا مابقی این دانش آموزان هم درگیر مسائل ارزشی شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با تأکید بر اینکه جذب گسترده و حداکثری را باید دنبال کنیم، بیان کرد: برای جذب حداکثری جوانان باید برنامه‌ریزی حساب شده و صحیح داشته باشیم تا اثربخش باشد.

ناصری با اشاره به اینکه تحول در آموزش یک حرکت اصلی است که باید در کشور دنبال شود، گفت: ما باید آموزش را از کلاس‌های ابتدایی در مدارس آغاز کنیم تا بتوانیم بحث آموزش‌وپرورش را داخلی کنیم چون غربی‌ها در سیستم آموزشی که به کشور وارد کردند، سطحی‌نگری و بی‌هویتی را دنبال می‌کنند.

حسین تاریخی، دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان نیز در این دیدار گفت: مجموعه اتحادیه به عنوان قدیمی ترین تشکل دانش آموزی و تنها مجموعه ای است که از طرف مقام معظم رهبری مورد عنایت ویژه بوده و نماینده معزز ایشان در این تشکل حضور دارند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان بیان کرد: کادرسازی برای نظام و انقلاب به شکل جدی در دستور کار اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان قرار دارد که امیدواریم بتوانیم به بهترین شکل ممکن در این زمینه فعالیت کنیم.

انتهای پیام
captcha