لزوم تداوم جشن‌های گلریزان در ماه رمضان
کد خبر: 4041475
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
رئیس کل دادگستری کرمان بیان کرد:

لزوم تداوم جشن‌های گلریزان در ماه رمضان

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه برگزاری جشن‌های گلریزان در ماه رمضان باید تداوم یابد و برگزاری جشن‌های گلریزان تخصصی نیز باید دنبال شود، افزود: ظرفیت‌های اقتصادی بسیار کرمان برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد باید شناسایی شوند.

یداله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، نشست ستاد دیه استان امروز، ۱۷ اسفندماه با حضور رئیس کل دادگستری استان کرمان و اعضای هیئت امنای ستاد در دادگستری کرمان برگزار شد.

یدالله موحد، رئیس کل دادگستری کرمان در این نشست با اشاره به فعالیت بسیار زیاد اعضای ستاد دیه استان، از آزادی نزدیک به ۳۳۰ مددجوی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان کرمان در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

وی آزادی این افراد را کار بسیار دشواری عنوان کرد و گفت: کار در حوزه ستاد دیه و آزادی زندانیان جرائم غیرعمد مبتنی بر اعتقاد و باور است و در مجموعه قضایی استان اعتقاد داریم که آثار این اقدامات خیر در زندگی تمامی دست اندرکاران مشهود خواهد بود.

موحد با بیان اینکه برگزاری جشن‌های گلریزان در ماه رمضان باید تداوم یابد و برگزاری جشن‌های گلریزان تخصصی نیز باید دنبال شود، افزود: برای جلب کمک‌های خیران در موضوع آزادی زندانیان جرائم غیرعمد باید از ظرفیت‌ ائمه جمعه و جماعات استفاده شود.

مقام عالی قضائی استان تاکید کرد: باید ظرفیت‌های اقتصادی بزرگ کرمان را به منظور توسعه کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد شناسایی کرده و به فعلیت رساند.

سید حجت‌الله موسوی‌قوام، مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان کرمان نیز در این نشست بیان کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون زمینه آزادی ۲۹۱ نفر از مددجویان جرائم غیرعمد از زندان‌های استان فراهم شده است و ۳۷ نفر نیز به مناسبت اعیاد شعبانیه و در آستانه عید نوروز آزاد می‌شوند که با آزادی این افراد شمار افراد آزاد شده از زندان‌های استان به ۳۲۸ نفر افزایش می‌یابد.

موسوی‌قوام افزود: مجموع پرداخت‌های ارائه شده برای آزادی مددجویان جرائم غیرعمد، ۱۹ میلیارد و ۹۳ میلیون تومان بوده است که از این میزان ۱۴ میلیارد و ۷۹۷ میلیون تومان از محل کمک‌های خیران بود و ۱۷ نفر نیز با اخذ رضایت شاکی بدون پرداخت وجه آزاد شده‌اند.

وی ادامه داد: با برگزاری جشن‌های گلریزان در ماه مبارک رمضان در ۲۳ شهرستان استان بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان تعهد خیران حاصل شد که بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان تاکنون وصول شده است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان با اشاره به تعهد ۲۴ میلیارد تومانی بنگاه‌های اقتصادی به ستاد دیه، بیان کرد: از مجموع این تعداد ۱۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای ستاد دیه وصول شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴۴ مددجو در زندان‌های کرمان حضور دارند و خوشبختانه کمترین زندانی تصادفات را در استان کرمان داریم، بیان کرد: ۶ نفر از مجموع مددجویان جرائم غیرعمد زندان‌های استان مربوط به سال ۱۳۹۹ هستند که این امر نشان می‌دهد بیشتر زندانیان جرائم غیرعمد استان جدیدالورود هستند.

انتهای پیام
captcha