فرهنگ مهدوی باید خانه به خانه تبیین شود
کد خبر: 4041624
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳

فرهنگ مهدوی باید خانه به خانه تبیین شود

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه برنامه‌های دهه مهدویت باید محله‌محور و با مشارکت جوانان انجام شود گفت: فرهنگ مهدوی باید خانه به خانه تبیین و پیام امام زمان(عج) به تمام منازل شهر ارسال شود.

آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، امام‌جمعه یزد، امروز، 18 اسفندماه در جلسه شورای سیاستگذاری فعالیت‌های مهدوی یزد با اشاره به خاطراتی از دوران تبعید امام به نوفل لوشاتو اظهار کرد:  با حضور امام خمینی(ره) در این دهکده رفت و آمد زیاد شد. به همین دلیل به امام پیشنهاد شد که ملاقاتی با مردم این دهکده داشته باشند که امام فرصت فکر کردن درباره این موضوع را خواستند و پس از مدتی، در ایام کریسمس امام شیرینی و گل برای مردم فرستاد که این اقدام بسیار اثرگذار بود.

ناصری بیان کرد: در برنامه‌های شورای فعالیت‌های مهدوی نیز باید فکر شود و پیشنهاد می‌کنم که نظیر اقدام امام راحل در همه محله‌های شهر انجام شود. فعالیت‌های مهدوی باید پیام امام زمان(عج) را به تمام منازل شهر ارسال کند و این فرهنگ به صورت خانه به خانه تبیین شود و لذا با ارسال هدیه‌ای می‌توان عشق امام زمان(عج) را در دل مردم تقویت کند.

وی بر انجام اقدامات اثرگذار تأکید کرد و گفت: جشن باید برای مردم باشد و باید تدابیری اتخاذ شود که همه مردم در برنامه‌ها شرکت داشته باشند. استفاده از مشارکت و همراهی جوانان محله‌های یزد در مناسبت‌های مهم از جمله نیمه شعبان ضروری است و می‌تواند حرکتی تأثیرگذار باشد.

محمد رستگاری، دبیر شورای سیاستگذاری و پشتیبانی فعالیت‌های مهدوی استان یزد نیز در این جلسه اظهار کرد: بر اساس اعلام ستاد فعالیت‌های مهدوی، هر سال از 5 تا 15 شعبان به عنوان دهه مهدویت نامگذاری شده و برنامه‌های امسال دهه مهدویت با شعار «تمدن نوین اسلامی زمینه ساز ظهور است» دنبال می‌شود.

رستگاری از برگزاری همایش تعلیم و تعلم مهدوی در استان خبر داد و گفت: فعالیت‌های این همایش از ماه‌ها قبل آغاز شده و اختتامیه آن نیز روز 22 اسفندماه با حضور حجت‌الاسلام قرائتی برگزار می‌شود.

وی از تدارک و پیش بینی دو جشن بزرگ توسط دو گروه در نیمه شعبان خبر داد و بیان کرد: «در انتظار خورشید» در امامزاده سید جعفر(ع) و «جشن بزرگ پیاده راه ولی‌عصر(ع)» در محله امامشهر، دو جشن تدارک دیده شده است.

رستگاری ادامه داد: در زمینه احیای شب نیمه شعبان به عنوان یک فضیلت، به صورت حضوری و مجازی پیش‌بینی‌هایی انجام شده است.

یادآور می‌شود در این دیدار مسئولان کمیته‌های مختلف شورای مهدویت استان یزد به بیان گزارشی از فعالیت‌های خود به مناسبت نیمه شعبان و دهه مهدویت پرداختند.

انتهای پیام
captcha