تحصیل بیش‌از 7 هزار دانش‌آموز ابتدایی در مدارس عشایری کرمان
کد خبر: 4041652
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲

تحصیل بیش‌از 7 هزار دانش‌آموز ابتدایی در مدارس عشایری کرمان

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به فعالیت 119 مدرسه ابتدایی عشایری با وجود یک تا پنج نفر دانش‌آموز در استان، از تحصیل 7 هزار و 22 دانش‌آموز در مدارس دوره ابتدایی عشایری استان خبر داد.

عباس ضیا معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان عباس ضیا، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کرمان در حاشیه بازدید از مدارس منطقه عشایری نرگسان عنبر‌آباد خاطر نشان کرد: وجود مدارس عشایری حتی باحضور یک دانش‌آموز در مناطق دوردست استان، مصداق عینی عدالت آموزشی و از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به اجرای برنامه«نهضت نصیب آموزشی یکسان» در استان اظهار کرد: ارتقاء عدالت آموزشی از طریق افزایش حداکثری دسترسی به آموزش و بهبود کیفیت یادگیری و عملکرد آموزشی‌ تربیتی دانش‌آموزان در مناطق لازم‌التوجه از مهمترین اهداف اجرای این برنامه هستند.

ضیا از پوشش حدود یک‌هزار نو‌آموز عشایری در دوره پیش دبستانی خبر داد و گفت: نوآموزان پیش دبستانی عشایر به صورت رایگان و با حمایت دولت در مراکز پیش دبستانی آموزش داده می‌شوند.

وی با اشاره به اهمیت انسداد مبادی بی‌سوادی در ریشه‌کنی بی‌سوادی خاطر نشان کرد: خوشبختانه طرح انسداد مبادی بی‌سوادی در مدارس دوره ابتدایی به خوبی اجرا شده و دانش‌آموزان تارک تحصیل در این مدارس به حداقل ممکن رسیده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کرمان از فعالیت 119 مدرسه عشایری در استان با وجود یک تا 5 نفر دانش‌آموز خبر داد و گفت: در مجموع 7 هزار و 22 دانش‌آموز در مدارس ابتدایی عشایری استان مشغول تحصیل هستند.

وی با اشاره به اهمیت آموزش حضوری در دوران شیوع ویروس کرونا در دو سال اخیر اظهار داشت: با توجه به پیگیری آموزش در مدارس دوره ابتدایی عشایری به صورت حضوری کیفیت فعالیت‌های آموزشی و پرورشی و روند یادگیری دانش‌آموزان عشایری مطلوب است و در راستای جلوگیری از افت تحصیلی دانش‌آموزان دوره ابتدایی طرح تثبیت یادگیری در مدارس استان در حال اجرا است.

انتهای پیام
captcha