3 ویژگی اعتقاد به مهدویت/ باور به مهدویت امید به آینده‌ای روشن است
کد خبر: 4042074
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹

3 ویژگی اعتقاد به مهدویت/ باور به مهدویت امید به آینده‌ای روشن است

امام‌جمعه شاهدیه با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های دشمن تشکیک در مسئله مهدویت است و در اعتقاد به مهدویت چند خصوصیت است که دشمن آن را نمی‌پسندد، ویژگی‌های اعتقاد به مهدویت را تشریح کرد.

3 خصوصیت اعتقاد به مهدویت / باور به مهدویت امید به آینده‌ای روشن استبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام محمود دهقان نیری، امام ‌جمعه شاهدیه، امروز، 20 اسفندماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر با اشاره به بزرگداشت روز شهدا، اظهار کرد: دشمن به دنبال این است که یاد شهیدان فراموش شود و خاطره مجاهدت‌ها و فداکاری‌های مجاهدان اسلام به صفحه تاریخ سپرده و از حافظه این ملت پاک شود.

وی ادامه داد: زنده نگه داشتن یاد شهیدان ترویج فرهنگ شهادت است. فرهنگ شهادت یعنی ترویج فرهنگ فداکاری در راه خدا برای رسیدن اهداف بلند انسانیت و حاکمیت توحید ناب و خالص بر کل جهان. فرهنگ شهادت یعنی ترویج فرهنگ ایثار و گذشت برای نجات مردم. فرهنگ شهادت یعنی معرفی یک الگوی حسنه به نسل جوان و همه این موارد چیزی است که دشمن نمی‌خواهد لذا تلاش می‌کند یاد شهیدان از ذهن‌ها برود.

دهقان نیری با اشاره به نیمه شعبان و میلاد با سعادت ولی الله الاعظم امام زمان(عج)، بیان کرد: یکی از برنامه‌های دشمن تشکیک در مسئله مهدویت است و در اعتقاد به مهدویت چند خصوصیت است که دشمن آن را نمی‌پسندد. زیرا این خصوصیات جامعه را زنده و با نشاط نگه می‌دارد. مهمترین خاصیت اعتقاد به مهدویت امید به آینده‌ای روشن است. معتقد به مهدویت باور دارد که روزی دوران ظلم و ستم، شرک و باطل به پایان می‌رسد و عدل و داد و توحید ناب بر سراسر گیتی حاکم خواهد شد. در دعای عدیله در باره حضرت ولی عصر چنین می‌خوانیم: «الْمُرْجَى الَّذِی بِبَقَائِهِ بَقِیَتِ الدُّنْیَا». تمام تلاش دشمن این است که امید را از شیعیان اهل بیت بگیرد.

وی ادامه داد: دومین خصوصیت اعتقاد به مهدویت تلاش در جهت برقراری عدالت اجتماعی است که تحقق کامل آن در زمان ظهور حضرت حجت است. «یمْلَأُ الْأَرْضَ عَدْلًا وَ قِسْطاً کَمَا مُلِئَتْ جَوْراً وَ ظُلْماً». لازمه اقامه عدل ایستادگی در برابر ظلم و ظالم است و این چیزی است که دشمن نمی‌خواهد.

امام‌جمعه شاهدیه گفت: سومین خصوصیت اعتقاد به مهدویت انتخاب یک رهبر آگاه و با تقوا است. چنانچه امام عسکری‌(ع) فرمود: «وَاَمّا مَنْ کانَ مِنَ الفُقَهاءِ صَائِنا لِنَفْسِهِ حافِظاً لِدینِهِ مُخالِفاً لِهَواهُ مُطیعاً لِاَمرِ مَولاهُ فَلِلْعَوامِ اَنْ یُقَلِّدُوهُ»؛ هر یک از فقها که بر نفس خود مسلّط باشند و دین خود را حفظ کنند و با هوای نفس خود مخالفت ورزد و امر خدا را اطاعت کند، بر همگان است که از او تقلید کنند. این هم دشمن نمی‌پسندد از اینرو تشکیک در اصل مهدویت می‌کند تا این خصوصیات را از جامعه شیعی بگیرد.

انتهای پیام
captcha