یادواره 40 شهید دانشگاه فنی و حرفه‌ای یزد برگزار شد
کد خبر: 4042772
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵

یادواره 40 شهید دانشگاه فنی و حرفه‌ای یزد برگزار شد

همزمان با 22 اسفندماه، روز بزرگداشت شهدا در مراسمی یاد و خاطره 40 شهید دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد گرامی داشته شد.

یادواره 40 شهید دانشگاه فنی و حرفه‌ای یزد برگزار شدبه گزارش ایکنا از یزد، همزمان با 22 اسفندماه، روز بزرگداشت شهدا در مراسمی یاد و خاطره 40 شهید دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد با حضور مسئولان استانی و خانواده معظم شهدا در دانشکده فنی شهید صدوقی گرامی داشته شد.

داود عندلیب، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد در این مراسم بیان کرد: ما الگویی برتر از شهدا نداریم چراکه شهدا از جنس ما و در بین ما زندگی کردند و می‌توانند الگوی ایثار و فداکاری برای ما باشند. 

وی؛ انتقال آرمان‌های والای شهدا و ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس به ویژه شهدای دانشجو به جوانان را از اهداف برگزاری این یادواره برشمرد.

محمدرضا جلیلی، رئیس بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور نیز در این مراسم گفت: افتخار می‌کنیم که بسیج اساتید دانشگاه در راه جهاد گام بر می‌دارند و همه می‌دانیم که استقلال، عزت و سربلندی مردم ایران اسلامی از برکت خون‌های شهدا است.

محمدرضا دهقانی، رئیس بسیج اساتید استان یزد نیز در این مراسم بیان کرد: شهدا ما را به اهل بیت وصل می‌کنند و تنها الگوی موفق شهدا هستند.

وی افزود: معرفی شهدا برای تربیت نسلی در تراز انقلاب، ضروری است و یادواره‌های شهدا در واقع راه واره‌هایی برای نشان دادن راه و رسم زندگی را به روشنایی برای ما هستند.

حجت‌الاسلام غضنفری، رئیس نهاد رهبری در دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد نیز گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست که این موضوع بیانگر اهمیت یادواره شهدا و بزرگداشت آنان است.

یادآور می‌شود در این مراسم از کتاب مسافران مجنون که حاوی یادنامه شهدای دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد، است و به همت غلامحسین بابایی ابرقویی، استاد دانشگاه فنی حرفه ای تدوین شده، رونمایی شد.

تجلیل از خانواده معظم شهدا، رونمایی از گنجینه و موزه شهدای دانشگاه، کاشت نهال از دیگر برنامه‌های این یادواره بود.

انتهای پیام
captcha