دستگاه‌های دولتی تصدی‌گری فعالیت‌های قرآنی را کنار بگذارند
کد خبر: 4043473
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵

دستگاه‌های دولتی تصدی‌گری فعالیت‌های قرآنی را کنار بگذارند

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان اصفهان گفت: سیاست نظام، واگذاری فعالیت‌های قرآنی به نهادهای مردمی است و انتظار می‌رود دستگاه‌های دولتی از تصدی‌گری در این زمینه دست کشیده و نظارت‌گری پیشه کنند.

فعالیت‌های قرآنی

حسینعلی جان‌نثاری، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، اظهار کرد: در سال جاری، موفق به پایه‌گذاری اقداماتی در اتحادیه شدیم که در آینده می‌تواند به انسجام فعالیت‌ها کمک کند. از جمله این اقدامات، می‌توان به تدوین سند چشم‌انداز و تشکیل هیئت اندیشه‌ورز، انجمن خیران و شورای نظارت بر مدارس حفظ قرآن ضمن تحصیل اشاره کرد.

وی افزود: علاوه بر پیگیری بیمه فعالان قرآنی از محل صندوق بیمه هنرمندان با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، بیمه دیگری با عنوان بیمه اجتماعی از طریق اتحادیه کشوری پیگیری شده است و در حال ثبت‌نام آن دسته از فعالان قرآنی هستیم که از بیمه هنرمندان باز مانده‌اند.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان اصفهان با بیان اینکه انتظار می‌رود فعالیت‌های قرآنی به نهادهای مردمی واگذار شود، گفت: دستگاه‌های متولی این فعالیت‌ها که دولتی هستند، باید در سطح وزارتخانه به برنامه‌ریزی بپردازند و اجرای این برنامه‌ها را به نهادهای مردمی مثل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت واگذار کنند. سیاست نظام و نظر مقام معظم رهبری نیز همین است و دستگاه‌ها باید با این سیاست هماهنگ شوند، زمینه را برای فعالیت نهادهای مردمی فراهم و بر اجرای فعالیت‌ها نظارت کنند. در واقع، اگر دستگاه‌ها خواهان ارتقا و پیشبرد فعالیت‌های قرآنی هستند، باید از تصدی‌گری دست برداشته و نظارت‌گری پیشه کنند.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات مؤثری که در سال جاری انجام شد، راه‌اندازی سامانه جمع‌آوری و اطلاع‌رسانی سوابق و خدمات قرآنیان استان اصفهان بود. این سامانه هم‌اکنون مشغول فعالیت است و در تلاش هستیم تا اطلاعات جمع‌آوری شده از طریق آن در قالب یک نرم‌افزار یا بانک اطلاعاتی دقیق و روزآمد قرار گیرد. تا اینجا، 40 درصد کار پیشرفت داشته است و امیدواریم تا شهریور سال آینده، کار جمع‌آوری، بارگذاری و پالایش اطلاعات به اتمام برسد.

جان‌نثاری تصریح کرد: با وجود اقدامات مؤثری که در سال جاری انجام شد، به‌خصوص در رابطه با بیمه فعالان قرآنی، مشکل تخصیص بودجه برای فعالیت‌های قرآنی کماکان به قوت خود باقی است و امسال نیز شاهد باز شدن گره‌ها در این زمینه نبودیم.

انتهای پیام
captcha